Πέμπτη 9 Μαΐου 2013


Πόσα ξοδεύει ο ΕΟΠΥΥ για... γραμματόσημα αλληλογραφίας; 

Μπορεί τα χρήματα που δίνονται για ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ να είναι λιγοστά και να αναγκάζονται να πληρώνουν υπηρεσίες και φάρμακα από την τσέπη τους, ο Οργανισμός όμως είναι ...ανοιχτοχέρης για τις επικοινωνίες του και κυρίως τις γραπτές. Πόσα δίνονται ετησίως για γραμματόσημα  και άλλα τέλη αλληλογραφίας...
Μπορεί ακόμη και ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί να επικοινωνούν με email – πρόκειται άλλωστε για μια... ηλεκτρονική διακυβέρνηση- ο ΕΟΠΥΥ όμως φαίνεται ότι έχει μείνει πίσω. 
Εξακολουθεί να επικοινωνεί γραπτώς και από ότι φαίνεται συνεχώς καθώς στον επίσημο προϋπολογισμό του για το 2013, υπάρχει πρόβλεψη για ταχυδρομικά τέλη ύψους 1 εκατ. ευρώ. 
Ίσως γι αυτό να χρειάζεται και 2,5 εκατ. ευρώ για “τηλεφωνικά, τηλεγραφικά και τηλετυπικά τέλη εσωτερικού”.  Έτσι προφανώς ερμηνεύεται και το ποσό των 800.000 ευρώ για γραφική ύλη και μικροαντικείμενα γραφείου.  
Και δεν είναι μόνο αυτά καθώς τα έξοδα του ΕΟΠΥΥ εκτείνονται και σε άλλα είδη που είναι μάλλον άγνωστο πως χρησιμοποιούνται. Ειδικότερα ο φορέας χρειάζεται 1,5 εκατ. ευρώ για “Προμήθεια φωτογραφικού και φωτοτυπικού υλικού”.  
Και να σκεφτεί κανείς ότι την ώρα που ο Οργανισμός διαθέτει κάμποσα εκατομμύρια ευρώ για αυτές τις γραφικές ύλες και τα γραμματόσημα δίνει μόλις 20 εκατ. ευρώ για οδοντιατρική περίθαλψη των 10 εκατ. ασφαλισμένων του. 
Δήμητρα Ευθυμιάδου, iatropedia.gr

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

ΕΟΠΥΥ: ΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗΣ ΤΟΥ 8,5%, ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΑΛΕΝΔΕΣ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΡΩΣΤΟΥΜΕΝΑ. 
Τα νέα χρέη τρώνε τα παλιά.
 Στο συρτάρι τα 3,2 δισ. «παλιά χρέη» που ήδη οφείλει σε γιατρούς, προμηθευτές κ.ά.

Στην αναμονή θα πρέπει να μείνουν για άλλη μια φορά γιατροί, κλινικές, προμηθευτές και φαρμακευτικές εταιρείες, για να δουν το χρώμα του χρήματος που τους οφείλει ο ΕΟΠΥΥ και τα νοσοκομεία από τα προηγούμενα χρόνια. Ολα δείχνουν ότι τα χρέη του παρελθόντος προς το παρόν μπαίνουν στο συρτάρι, μήπως και αποπληρωθούν τα νέα.

Μπορεί το νέο πολυνομοσχέδιο να ορίζει ότι ο ΕΟΠΥΥ θα πληρώνει σε 60 ημέρες, δεν λέει τίποτα όμως για τα παλιά χρέη, που κινδυνεύουν να πάνε στις... ελληνικές καλένδες Μπορεί με το πρόσφατο πολυνομοσχέδιο να ενσωματώθηκε η Κοινοτική Οδηγία που προβλέπει ότι ο ΕΟΠΥΥ θα πρέπει να πληρώνει τους ιδιώτες μέσα σε 60 ημέρες, διαφορετικά θα καταβάλλει τόκους υπερημερίας 8,5% μηνιαίως, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι θα πάψει να είναι και... μπαταχτσής.
Ο «συνήθης ύποπτος» φορέας χρωστά μαζί με τα νοσοκομεία πάνω από 3,2 δισ. ευρώ σε γιατρούς, προμηθευτές, κλινικές κ.λπ., αλλά ο πρόσφατος νόμος δεν φαίνεται να αλλάζει πολύ τα πράγματα.
Οι οδηγίες
Οι αρμόδιοι έχουν λάβει εντολές -με βάση και τις οδηγίες της τρόικας- να επισπεύσουν την εξόφληση των νέων χρεών, ώστε να μην επιβαρύνεται ο οργανισμός με το 8,5%. Γεγονός που σημαίνει ότι τα χρήματα των παρόχων που προέρχονται από το παρελθόν ίσως και να γραφτούν στις... ελληνικές καλένδες.
Ενδεικτικό είναι ότι ο ΕΟΠΥΥ οφείλει μόνο σε γιατρούς και εργαστήρια κοντά στα 1,2 δισ. ευρώ, δεδομένου ότι έχει αναλάβει και τις οφειλές των Ταμείων που ενσωματώθηκαν. Αποτέλεσμα είναι πολλοί ιδιώτες γιατροί να βρίσκονται στα όρια της επιβίωσης, αφού ο φορέας δεν τους έχει αποπληρώσει για ιατρικές πράξεις που έχουν κάνει εδώ και χρόνια. Χαρακτηριστική είναι άλλωστε και η πρόσφατη υπόθεση Αθηναίου γιατρού, το σπίτι του οποίου βγήκε στο σφυρί επειδή χρωστούσε στην εφορία 14.000 ευρώ, όταν ο ΕΟΠΥΥ τού χρωστούσε δεκαπλάσιο ποσό.
Οι οφειλές
Από την άλλη, οι οφειλές τόσο του ΕΟΠΥΥ όσο και των νοσοκομείων προς τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις πλησιάζουν τα 2 δισ. ευρώ, με συνέπεια πολλές εταιρείες να μην μπορούν να διαθέτουν φαρμακευτικά προϊόντα στην ελληνική αγορά ή να αντιμετωπίζουν ακόμη και τον κίνδυνο του λουκέτου - ειδικά οι μικρές.
Πάντως, το θετικό φαίνεται πως είναι ότι η κυβέρνηση και ο ΕΟΠΥΥ επιχειρούν να επισπεύσουν τις διαδικασίες αποπληρωμής των νέων χρεών που προκύπτουν, ώστε να μην επιβαρύνεται το Δημόσιο με την προσαύξηση του 8,5%. Τώρα, αν αυτή η επίσπευση αποδειχθεί στην πράξη και το συγκεκριμένο πρόστιμο αποτελέσει το βασικό λόγο ώστε ο ΕΟΠΥΥ να γίνει συνεπής, παραμένει άγνωστο. Ομως φαίνεται ότι ανοίγει ο δρόμος για να μπορούν γιατροί και προμηθευτές να διεκδικούν τα χρήματά τους με μεγαλύτερη ευκολία στο μέλλον.
Δήμητρα Ευθυμιάδου, enet.gr
Γιάννης Τούντας: Κάνει λάθος ο Ανδρέας Λοβέρδος για το σύστημα παρακολούθησης.

Γραπτή απάντηση στη δήλωση του πρώην υπουργού Υγείας Ανδρέα Λοβέρδου σχετικά με το σύστημα παρακολούθησης της διακίνησης των φαρμάκων εξέδωσε το απόγευμα της Τετάρτης 8 Μαϊου ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ) Γιάννης Τούντας. Στη δήλωση αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:
"Το σύστημα αυτό ουδεμία σχέση έχει με το άρθρο 63 (και όχι 64) του νόμου 3918/11. Το άρθρο 63 αναφέρεται στις προδιαγραφές και στον τρόπο χρήσης της ταινίας γνησιότητας και όχι στο σύστημα ηλεκτρονικής καταγραφής και ακύρωσης. Επιπλέον το άρθρο αυτό (σημείο 2) έλυσε το πρόσκαιρο πρόβλημα που αντιμετώπισε η εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης κατά την αρχική φάση λειτουργίας της και δεν αφορά στην παρακολούθηση και έλεγχο μέσω του μοναδικού σειριακού αριθμού κάθε φαρμακευτικού προϊόντος που επιτυγχάνει το νέο σύστημα. Εξάλλου το νέο σύστημα, το οποίο είχε σχεδιάσει ο ΕΟΦ από το 2010 και είχε έτοιμο το Φεβρουάριο του 2012, δεν εμπίπτει σε καμία νομοθεσία διότι αφορά αποκλειστικά και μόνο αρμοδιότητα της διοίκησης του ΕΟΦ. Σε αντίθετη περίπτωση, ασφαλώς και δεν θα παρέλειπα να αναφέρω το συγκεκριμένο νόμο, όπως δεν παραλείπω σε κάθε ευκαιρία να εξάρω τη συμβολή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας σε όλη τη διάρκεια της τελευταίας τριετίας στην επίτευξη της σημαντικής μείωσης της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης και στην εφαρμογή καινοτόμων διαρθρωτικών αλλαγών, όπως είναι η ηλεκτρονική συνταγογράφηση".
Βασίλης Βενιζέλος, ygeia360.gr
ΠΣΦ: Ενημέρωση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές από τον Οίκο Ναύτου/ΕΟΠΥΥ.

Κατόπιν επικοινωνίας με την Διεύθυνση Οικονομικών του Οίκου Ναύτου, ενημερωθήκαμε ότι όσον αφορά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, θα πρέπει μέχρι τις 17/5/2013 να κατατεθούν τα παρακάτω:
  • Αθεώρητο τιμολόγιο για το ποσό κατάθεσης στο ταμείο
  • Αθεώρητο πιστωτικό τιμολόγιο, όπου θα κοπεί το ποσό της παρακράτησης 10%
  • Υπεύθυνη Δήλωση ληξιπρόθεσμων οφειλών με έκπτωση
  • Φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα αναλόγως του ποσού
Τα παραπάνω θα κατατεθούν ΜΟΝΟ στην Κεντρική Υπηρεσία του Οίκου Ναύτου
(Κ. Παλαιολόγου 15, Τ.Κ. 185 35, Πειραιάς/ Τηλ: 2104198200
11 συμβασιούχοι (6-12 μηνών) σε μονάδες κοινωνικής φροντίδας.

Σε συνέχεια της έγκρισης πρόσληψης συμβασιούχων σε Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας (ΚΛΙΚ ΕΔΩ ) δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (ΦΕΚ Β/ 1097 / 02.05.2013)η έγκριση πρόσληψης 11 ατόμων ακόμη επικουρικού προσωπικού από τις 274εγκεκριμένες θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ανά κλάδο, ειδικότητα, φορέα και χρονική διάρκεια, στις Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας,ως ακολούθως:
ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΘΕΣΕΙΣ
ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ

ΚΕΝΤΡΟ ΑΠΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΣΕΡΡΩΝ

ΔΕ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ
1
6 ΜΗΝΕΣ

ΘΧΠ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

ΤΕ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ
ΤΕ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ
ΥΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΣΘΕΝΩΝ


1
1
2


12 ΜΗΝΕΣ
12 ΜΗΝΕΣ
12 ΜΗΝΕΣ

ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΕ ΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ
−ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ
ΠΕ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ
ΠΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

2

1
1

8 ΜΗΝΕΣ

8 ΜΗΝΕΣ
8 ΜΗΝΕΣ

ΘΧΠ ΛΕΧΑΙΝΩΝ

ΔΕ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ
ΥΕ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ

1
1

8 ΜΗΝΕΣ
8 ΜΗΝΕΣ
 Πηγή: agonistikiparemvasi.blogspot
ΙΣ Πειραιά: Αγγελία αναζήτησης ιατρών εργασίας. 

Αναζήτηση ιατρού εργασίας από την ΕΞΥΠ ΕΡΓΟΑΣΦΑΛΕΙΑ.

Δείτε το αρχείο: ΕΔΩ
Λοβέρδος κατά Σαλμά για το νέο σύστημα παρακολούθησης φαρμάκων! Γιατί τον κατηγορεί.

Σε ευθεία επίθεση κατά του αναπληρωτή υπουργού Υγείας Μάριου Σαλμά περνά ο πρώην υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος, με αφορμή τις ανακοινώσεις του αναπληρωτή υπουργού για το νέο σύστημα παρακολούθησης της διακίνησης των φαρμάκων. Τι λέει ο πρώην υπουργός και τι αιχμές αφήνει και για το ΠΑΣΟΚ.

Ευθείες κατηγορίες κατά του αναπληρωτή υπουργού Υγείας Μάριου Σαλμά εξακοντίζει ο πρώην υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος καθώς σε ανακοίνωσή του σημειώνει ότι καπηλεύεται το έργο του παρελθόντος για να προβληθεί τόσο ο ίδιος όσο και ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ).
Ο κ.Λοβέρδος επισημαίνει ότι το νέο σύστημα παρακολούθησης των φαρμάκων στηρίζεται σε νόμο που η ΝΔ είχε καταψηφίσει ενώ τώρα ο Μάριος Σαλμάς οικειοποιείται αυτό το έργο κάνοντας λόγο και για «μικρότητες».
Οι βολές του Ανδρέα Λοβέρδου όμως φθάνουν και στο ΠΑΣΟΚ καθώς υπαινίσσεται ότι δεν υπάρχει κανείς να υπερασπιστεί τα όσα είχαν γίνει στο παρελθόν.
Ο πρώην υπουργός Υγείας υπογραμμίζει χαρακτηριστικά: «Στοιχειώδης πολιτική ευγένεια επιβάλλει τη δημόσια αναφορά στους ψηφισμένους νόμους του Φεβρουαρίου και του Ιουνίου του 2011 -για τους οποίος και χτυπήθηκα με κάθε μέσο - εκ μέρους του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας αλλά και του επί τριετίας προέδρου του ΕΟΦ.
Δεν το έπραξαν, πιστοί στη δοκιμασμένη μέθοδο της οικειοποίησης της προσπάθειας πολλών ανθρώπων για λόγους προβολής και εντυπωσιασμού. Ξέχασαν όμως να υπενθυμίσουν στον ελληνικό λαό ότι το άρθρο 64 του νομού 3918/11 που με μεγάλη χαρά εφαρμόζουν τώρα, η Νέα Δημοκρατία το είχε καταψηφίσει!
Το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων ή το καπηλεύονται άλλοι, είτε το λασπώνουν και δεν υπάρχει κάνεις να το υπερασπιστεί. Σε αυτήν την κατάσταση πρέπει να δοθεί ένα τέλος. Η προσπάθεια να κρατηθεί όρθιο το εθνικό σύστημα υγείας είναι υπόθεση όλων και δεν χωρούν τέτοιες μικρότητες. "
Πηγή: iatropedia.gr
Σχέδιο νόμου “Οργάνωση Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις”.

Κατατέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Οργάνωσης Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις» από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Για να το ανακτήσετε κάντε κλικ εδώ
Το σχέδιο νόμου περιέχει σωρεία διατάξεων σε εφαρμογή του 3ου μνημονίου .
Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται σε τροποποίηση ή κατάργηση οργανισμών, τους οποίους πλέον επιχειρεί να καταργήσει με Προεδρικά Διατάγματα ώστε να παρακάμψει το Κοινοβούλιο.
Σε επόμενα κεφάλαια αναφέρεται στην περιβόητη «κινητικότητα» των δημοσίων υπαλλήλων και στην επιλογή προϊσταμένων.
Σε αρκετά άρθρα επιχειρούνται ρυθμίσεις στο θεσμό των αναρρωτικών αδειών, τη διαθεσιμότητα λόγω ασθενείας και τις υγειονομικές Επιτροπές.
Επίσης περιλαμβάνονται ρυθμίσεις σχετικά με τα πειθαρχικά συμβούλια και τις αυτοδίκαιες αργίες.
Πηγή: ygeianet.gr
Σε διαθεσιμότητα και λόγω ασθένειας! Τι αλλάζει στις αναρρωτικές άδειες στα νοσοκομεία.

Άρχισαν τα όργανα όπως φαίνεται και για τους εργαζόμενους στα δημόσια νοσοκομεία καθώς η κυβέρνηση με νόμο που προωθεί επιχειρεί να δημιουργήσει εκείνο το νομικό πλαίσιο ώστε να προχωρήσει σε απολύσεις. Τι προβλέπει το σχέδιο νόμου «Οργάνωσης Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις» από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που κατατέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.
Σε αναμμένα κάρβουνα κάθονται χιλιάδες εργαζόμενοι και στο ΕΣΥ καθώς το εργασιακό τους μέλλον είναι πλέον άγνωστο. Παρότι η κυβέρνηση διαβεβαίωνε μέσω του υπουργείου Υγείας ότι τα νοσοκομεία επειδή ακριβώς έχουν περιορισμένο προσωπικό δε θα πειραχθούν, τελικά δεν τα αφήνει αλώβητα. Το σχέδιο νόμου που προωθήθηκε σε δημόσια διαβούλευση προβλέπει σειρά αλλαγών που τεχνηέντως διευκολύνουν τις απολύσεις.
Ενδεικτική είναι η περίπτωση των αναρρωτικών αδειών που μπορεί να οδηγήσουν έναν εργαζόμενο ακόμη και σε διαθεσιμότητα.
Με βάση τα όσα αναφέρονται στο σχέδιο νόμου: «Ο υπάλληλος τίθεται, αυτεπάγγελτα ή με αίτηση του, σε διαθεσιμότητα λόγω ασθένειας, όταν αυτή παρατείνεται πέρα από το μέγιστο χρόνο αναρρωτικής άδειας του άρθρου 54 του παρόντος.
Η διαθεσιμότητα αρχίζει από τη λήξη της αναρρωτικής άδειας και δεν μπορεί να
υπερβεί το ένα (1) και για τα δυσίατα νοσήματα τα δύο (2) έτη».
Η «Αυτόνομη παρέμβαση των υγειονομικών» σε ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι η κυβέρνηση μέσω του σχεδίου νόμου: «Περικόπτει δραστικά δικαιώματα των εργαζομένων, που αφορούν τις αναρρωτικές άδειες, με στόχο να ενοχοποιήσει κάθε δικαίωμα και να τις χρησιμοποιήσει ως εργαλείο για απολύσεις εργαζομένων, διαμορφώνοντας μια κοινωνία χωρίς ανοχές και ρίχνοντας στον κοινωνικό Καιάδα τα αδύναμα μέλη της».
Ειδικότερα στο σχέδιο νόμου προβλέπεται για τις βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες: «Η αναρρωτική άδεια χορηγείται ανά μήνα με εξαίρεση την περίπτωση των
δυσίατων νοσημάτων όπως αυτά ορίζονται με την απόφαση της παραγράφου 4 του άρθρου 54 που χορηγείται ανά εξάμηνο κατ` ανώτατο όριο.
Βραχυχρόνιες αναρρωτικές άδειες χορηγούνται:
α) με γνωμάτευση του θεράποντος ιατρού έως τρεις (3) ημέρες κάθε φορά και όχι περισσότερες από έξι (6) κατ` έτος και
β) με γνωμάτευση του διευθυντή κλινικής ή του επικεφαλής μονάδας δημόσιου
νοσοκομείου έως πέντε (5) ημέρες κάθε φορά και όχι περισσότερες από δέκα (10)
κατ` έτος.
Το σύνολο των βραχυχρόνιων αναρρωτικών αδειών των περιπτώσεων α` και β’ δεν
υπερβαίνει αθροιστικά τις δέκα (10) ημέρες το χρόνο.
3. Ο υπάλληλος υποχρεούται να δεχτεί την επίσκεψη του ελεγκτή ιατρού.
4. Η αποστολή ιατρού για έλεγχο υπαλλήλου, που κάνει χρήση βραχυχρόνιων αναρρωτικών αδειών κατ` επανάληψη, είναι υποχρεωτική για την υπηρεσία.»
Δήμητρα Ευθυμιάδου, iatropedia.gr

Τρίτη 7 Μαΐου 2013

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ 2009.

Δείτε το σχέδιο νόμου για την ΠΦΥ: ΕΔΩ

Πηγή: ΙΣ Λάρισας
Ξεκινούν οι 777 προσλήψεις επικουρικού (μη ιατρικού) προσωπικού στα νοσοκομεία της χώρας.

Σύμφωνα με ενημέρωση της εφημερίδας «Εργασία Τώρα» :
"Ξεκινούν οι 777 προσλήψεις επικουρικού προσωπικού σε νοσοκομεία σύμφωνα με έγκριση του υπουργού Υγείας Λυκουρέντζου. Ήδη οι υγειονομικές περιφέρειες έχουν προχωρήσει στην δημοσίευση της κατανομής των θέσεων και τις επόμενες μέρες αναμένεται να ειδοποιηθούν οι επιτυχόντες για την κάλυψη των θέσεων. Θα προσληφθούν μόνο όσοι έχουν εξασφαλίσει μέχρι τις 26Απριλίου (τελευταία μέρα εγγραφής) το όνομα τους στις λίστες των επικουρικών καταλόγων που διατηρούν οι υγειονομικές περιφέρειες".
Υπενθυμίζουμε προηγούμενες σχετικές αναρτήσεις μας :


 
 Πηγή: agonistikiparemvasi.blogspot
Σαλμάς: Έλεγχοι σε ολόκληρη την διαδικασία διανομής φαρμάκων.

Ο ΕΟΦ είναι πλέον σε θέση να ελέγχει ολόκληρο το σύστημα διανομής φαρμάκων με το νέο σύστημα 24ωρης παρακολούθησης των φαρμακευτικών προιόντων, το οποίο παρουσίασε την Τρίτη 7 Μαίου ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας κ. Μάριος Σαλμάς μαζί με τον Πρόεδρο του ΕΟΦ κ. Γιάννη Τούντα.
Ο ΕΟΦ με τη χρήση της ηλεκτρονικής εφαρμογής παρακολούθησης και ελέγχου της διακίνησης των φαρμακευτικών προϊόντων, είναι παρών σε ολόκληρη την αλυσίδα διανομής, από την εισαγωγή ή παραγωγή ενός φαρμάκου έως και την αγορά του στο φαρμακείο από τον πολίτη.
Οι ταινίες γνησιότητας παράγονται από τον ΕΟΦ και προσφέρονται στις φαρμακευτικές εταιρίες κατόπιν παραγγελίας. Κάθε ταινία γνησιότητας είναι μοναδική και καθορίζει ένα μόνο προϊόν και συσκευασία.
Πλέον οι φαρμακευτικές εταιρίες καταχωρούν στη ηλεκτρονική εφαρμογή σε πραγματικό χρόνο (πριν την έξοδο από την αποθήκη) τον μοναδικό σειριακό αριθμό της κάθε ταινίας γνησιότητας και το προϊόν και τη συσκευασία που την επικολλούνε. Παράλληλα δηλώνουν τον τελικό προορισμό της συσκευασίας: προς φαρμακαποθήκη, προς φαρμακείο, προς φαρμακείο νοσοκομείου, προς εξαγωγή. Τέλος δηλώνουν και τους μοναδικούς αριθμούς ταινιών γνησιότητας που δεν επικολλήθηκαν ως ελαττωματικές. Κατ' αναλογία, οι φαρμακαποθήκες δηλώνουν με τη σειρά τους τις ταινίες γνησιότητας των συσκευασιών εκείνων που προορίζονται για παράλληλη εξαγωγή.
Μέσω της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης ελέγχεται η νομιμότητα κάθε φαρμάκου
Με αυτή τη διαδικασία πλέον ο ΕΟΦ έχει γνώση κάθε συσκευασίας φαρμάκου που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά και ελέγχει τη νομιμότητα και εγκυρότητα του φαρμάκου που αγοράζει ο καταναλωτής, μέσω του συστήματος της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης. Με αυτόν τον τρόπο εκμηδενίζεται ο κίνδυνος κυκλοφορίας ψευδεπίγραφων άρα και επικίνδυνων για τη δημόσια υγεία προϊόντων.
Πολύ σημαντικό όμως είναι και το γεγονός ότι δεν είναι πλέον δυνατή η επικόλληση ταινιών γνησιότητας που έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί πάνω σε άλλη συνταγή, που δυστυχώς ήταν συχνό φαινόμενο.
Η ηλεκτρονική διαδικασία δεν ελέγχει μόνο αλλά και παρακολουθεί εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο την ελληνική αγορά σε πανελλαδικό επίπεδο ώστε να αποφεύγεται η έλλειψη φαρμάκων και να είναι δυνατή η έγκαιρη διαπίστωση επιδημιολογικών φαινόμενων. Το νέο σύστημα θα είναι σε θέση να ελέγχει περί τους 2,5 δισεκατομμύρια κωδικούς.
Σαλμάς: Η Ελλάδα από ουραγός , παράδειγμα προς μίμηση
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας κ Σαλμάς δήλωσε :"Η Ελλάδα από ουραγός σε θέματα μηχανογράφησης και ελέγχου στο φάρμακο, καθίσταται παράδειγμα προς μίμηση από άλλες χώρες, στον τρόπο που παρακολουθείται πλέον η διαδρομή του κάθε κουτιού φαρμάκου. Είμαστε αποφασισμένοι και αποδεικνύουμε ότι μπορούμε να τα αλλάξουμε όλα. Φαινόμενα διπλής χρέωσης φαρμάκων και ταινίες γνησιότητας ελεύθερες, θα αποτελούν θλιβερό παρελθόν".
O Πρόεδρος του ΕΟΦ κ Τούντας , δήλωσε ακριβώς τα εξής: «Σήμερα πραγματικά , όπως είπε ο υπουργός, είναι μια ιστορική μέρα για το φάρμακο στην Ελλάδα. Εφαρμόζουμε για πρώτη φορά, όχι μόνο στην Ευρώπη , αλλά σε όλο τον κόσμο, ένα σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης όλων των φαρμάκων που κυκλοφορούν, έτσι ώστε να μην μπορεί να υπάρχει καμία παράνομη χρήση ταινίας γνησιότητας, να ξέρουμε τα φάρμακα από τις εταιρείες , τις αποθήκες και τα φαρμακεία που καταναλώνονται, να παρακολουθούμε τις ελλείψεις και να παρεμβαίνουμε άμεσα.
Ένα έργο πολύ σημαντικό που το σκεφτήκαμε και το σχεδιάσαμε το τελευταίο διάστημα στον ΕΟΦ και χάρη στον Αναπληρωτή Υπουργό κ Σαλμά, στην συντονιστική του και την δυναμική του παρέμβαση στο να επιλύσουμε τεχνικά θέματα με την ΗΔΙΚΑ , μπορέσαμε και το φέραμε αυτό το έργο σήμερα σε πραγματοποιήσιμη πλέον φάση. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Σαλμά για την υποστήριξη και την ενεργό συμμετοχή του στο σημαντικό αυτό ιστορικό έργο, τους συνεργάτες μας στον ΕΟΦ, τον κ. Στασινόπουλο και τον κ. Κουκοβίνο καθώς και την ΗΔΙΚΑ τον κ. Χάλαρη και τους συνεργάτες του, που συνέβαλαν στο να μπορέσουμε να συνδυάσουμε τις δύο αυτές δημόσιες υπηρεσίες, και να προσφέρουμε αυτό το πολύ σημαντικό έργο στον ελληνικό λαό".
Νίνα Κομνηνού, ygeia360.gr
Υπουργείο Υγείας: Απόφαση του Υπουργού Υγείας, κ. Ανδρέα Θ. Λυκουρέντζου, για την προκήρυξη θέσεων επικουρικών ιατρών.

Αθήνα, 7 Μαίου 2013 
Δελτίο Τύπου
Θέμα: Πρόσκληση ενδιαφέροντος για 405 επικουρικούς ιατρούς.
Με σημερινή απόφαση του Υπουργού Υγείας, κ. Ανδρέα Θ. Λυκουρέντζου, προκηρύχθηκαν τετρακόσιες πέντε (405) θέσεις επικουρικών ιατρών για την ενίσχυση του επιστημονικού προσωπικού των νοσοκομειακών μονάδων της χώρας.
Οι επικουρικοί ιατροί θα εργαστούν με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου δωδεκάμηνης διάρκειας, ενώ η επιλογή τους πρόκειται να πραγματοποιηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα και μέσω των προβλεπόμενων εκ του νόμου διαδικασιών.
Με την παραπάνω απόφαση του Υπουργού Υγείας συνεχίζεται αταλάντευτα η στελέχωση των δομών του Εθνικού Συστήματος Υγείας, ενώ προς την ίδια κατεύθυνση, αναμένεται να ανακοινωθεί η υλοποίηση του σχεδιασμού ενίσχυσης των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας και των νοσηλευτικών μονάδων της νησιωτικής Ελλάδος.

Δείτε τον πίνακα θέσεων: ΕΔΩ

Προτάσεις μελών του Κινήματος Νέων Ιατρών για την Υγεία.


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΝΕΩΝ ΙΑΤΡΩΝ (ΙΣΑ 3/4):
 Η σειρά των προτάσεων είναι ανάλογη των ομιλούντων.
Το έγγραφο αυτό είναι ανοιχτό για τροποποίηση από όλα τα μέλη του ΚιΝΙ.
Οι τελικές προτάσεις θα τεθούν προς ψήφιση σε επόμενη πανελλαδικη συνάντηση..
  1. Όχι μείωση στον αριθμό εφημεριών για κάποιες Ειδικότητες, στα πλαίσια του περιορισμού του κονδυλίου. Σε τριτοβάθμιο νοσοκομείο είναι απαραίτητο να υπάρχουν όλες οι Ειδικότητες.
  2. Ειδική υποστήριξη στις Χειρουργικές κλινικές προκειμένου για κινητοποιήσεις, καθώς οι Ειδικευόμενοί τους έχουν αμεσότερη εξάρτηση από τους Ειδικούς για την εκπαίδευση και άρα είναι πιο ευάλωτοι σε εκβιασμούς.
  3. Ανάπτυξη διαδικτυακής πλατφόρμας αξιολόγησης των νοσοκομείων και κλινικών όπου μπορεί κανείς να κάνει Ειδικότητα (π.χ. όπως το booking.com όπου διαβάζοντας κριτικές για τα ξενοδοχεία μπορείς να διαλέξεις ασφαλέστερα το που θα μείνεις). Ο κάθε Ειδικευόμενος, μετά από σύστημα ταυτοποίησης των στοιχείων του, θα μπορεί ΑΝΩΝΥΜΑ να απαντήσει σε τυποποιημένες ερωτήσεις αλλά και να γράψει ελεύθερα κάποια κριτική.
  4. Τρόπος ελέγχου των εφημεριών των Επιμελητών, ώστε ούτε να παρατηρείται κατάχρηση με πλασματικές, αλλά ούτε και να δεχόμαστε να εφημερεύουμε απουσία Ειδικού.
  5. Κατάργηση συνδρομής στους Ιατρικούς Συλλόγους σε ανέργους/υπόχρεους στρατιωτικής θητείας. Να γίνει ποσοστιαία αύξηση στα λοιπά μέλη εφόσον (μετά από παρουσίαση του οικονομικού ισολογισμού) υπάρχει μεγάλο οικονομικό πρόβλημα του Ιατρικού Συλλόγου.
  6. Ανάπτυξη Συλλόγων Ειδικευομένων σε κάθε νοσοκομείο, με την νομική/οικονομική αρωγή των θεσμικών οργάνων. Ανάπτυξη Συλλόγου Ειδικευομένων του κάθε νομού (πχ Σύλλογος Ειδικευομένων Αθήνας-Πειραιά) με επιτροπή σε κάθε νοσοκομείο. Ανάπτυξη Πανελληνίου Συλλόγου Ειδικευομένων (είτε ως πρωτοβάθμιο, είτε ως συγκεντρωτικό των υπολοίπων συλλόγων).
  7. Εξετάσεις τύπου Πανελληνίων ανά 6μηνο στην Ειδικότητα. Αξιολόγηση Εκπαιδευτών από τα αποτελέσματα.
  8. Νέα συγκέντρωση του ΚιΝΙ όπου θα συζητηθούν αποκλειστικά προτάσεις για τη βελτίωση της εκπαίδευσης. 
  9. Συζήτηση με συναδέλφους στο εξωτερικό για μεταφορά εμπειριών από τα αντίστοιχα συστήματα.
  10. Συζήτηση με Επιμελητές σχετικά με το αν άλλαξε η ποιότητα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες (σε σχέση με το πώς εκπαιδευόντουσαν οι ίδιοι). Αν ναι, τότε ανάλυση αιτιών και εύρεση λύσεων.
  11. Μελέτη των εξελίξεων και των μελλοντικών σχεδίων για το πρόγραμμα συνταξιοδότησης από το ΤΣΑΥ.
  12. Επιστροφή στην μηνιαία πληρωμή των εφημεριών μαζί με τη μισθοδοσία.
  13. Λήψη συγκεκριμένων πολιτικών τοποθετήσεων από το ΚιΝΙ.
  14. Αναδιοργάνωση του υγειονομικού χάρτη (πρωτοβάθμια φροντίδα, νοσοκομεία επαρχίας και μεγάλων πόλεων).
  15. Νομοθέτηση μηνιαίου προγράμματος ρεπό μαζί με το πρόγραμμα των εφημεριών, ώστε να μπορεί ο Ιατρός τόσο να ξεκουραστεί, όσο και να αφιερώσει πολύτιμο χρόνο στο να διαβάσει.
  16. Δωρεάν πρόσβαση των Ειδικευομένων στα συνέδρια – όχι πληρωμή των συνδρομών από φαρμακευτικές εταιρίες.
  17. Όχι άλλο κλείσιμο-«συγχώνευση» νοσοκομείων.
  18. Αναλυτική καταγραφή ανά νοσοκομείο των οφειλόμενων (πριν τον Οκτώβριο του 2012), ώστε να υπάρχει μαζική διεκδίκησή τους.
  19. Να δοθούν επιπλέον κίνητρα για την εργασία στην επαρχία (Αγροτικό, Ειδικότητα, θέση Επιμελητή) ώστε να αντιμετωπισθεί εν μέρει η μετανάστευση και να μην μένουν χωρίς Ιατρούς ευαίσθητες περιοχές της Ελλάδας.
  20. Πάταξη του χρηματισμού με οποιοδήποτε μέσο. Μετά από 30 χρόνια του ΕΣΥ δεν έχουμε επιχειρήσει την αυτοκάθαρση. Εκστρατεία για αλλαγή του τρόπου σκέψης των ασθενών. Ενημέρωση τους για τετραψήφιους αριθμούς καταγγελιών/τηλέφωνα πειθαρχικών οργάνων Ιατρικών Συλλόγων.
  21. Καμία ανοχή σε ρατσισμό στα νοσοκομεία, είτε προέρχεται από ασθενείς/συνοδούς είτε προέρχεται από υγεινομικούς. Η διαφορετική αντιμετώπιση δεν περιλαμβάνει μόνο άτομα διαφορετικής φυλής, αλλά αφορά και άστεγους, χρήστες ναρκωτικών ουσιών, κλπ
  22. Νομοθέτηση ελέγχου εκπαίδευσης από τους ίδιους τους Εκπαιδευόμενους, ο οποίος θα μετράει στην περαιτέρω εξέλιξη των Εκπαιδευτών.
  23. Συζήτηση για καθιέρωση τετραδίου προόδου. Εμπειρία από τη χρήση του σε Ελλάδα και εξωτερικό.
  24. Συντάξιμος ο χρόνος εφημερίας.
  25. Ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά.
  26. Αναλυτική συζήτηση για προφύλαξη υγειονομικών από σωματική και ψυχολογική βία στον χώρο εργασίας. Σαφή πρωτόκολλα δράσης στις ιδιωτικές εταιρίες φύλαξης, κατάλληλα εκπαιδευμένα άτομα, αναδιάρθρωση κτιριακή και λειτουργική των ΤΕΠ, ανάπτυξη συνεργασίας με την Αστυνομία (όπως στο εξωτερικό).
  27. Έλεγχος και βελτίωση χώρων σίτισης και δωματίων εφημερίας.
  28. Έλεγχος επάρκειας κλινών για όλους τους εφημερεύοντες του προγράμματος (και τους Επιμελητές).
  29. Συζήτηση επί του 8ωρου ωραρίου εφημερίας αντί του 24ωρου. Μεταφορά εμπειριών από το εξωτερικό.
  30. Νομοθέτηση σαφούς καθηκοντολογίου των Ειδικευομένων σε Πανελλαδικό επίπεδο, και όχι ανά κλινική. Συμμόρφωση όλων των υγειονομικών και των εργαζομένων στα νοσοκομεία με αυτό.
  31. Ειδική μνεία στα παράνομα προγράμματα εφημερίας χωρίς Επιμελητή σε ενεργή εφημερία. Καμπάνια ενημέρωσης του κοινού για διεκδίκησή του δικαιώματός τους για παρουσία Ειδικού Ιατρού κατά την εξέτασή τους.
  32. Παρέμβαση σε ΚΕΣΥ και Υπουργείο Υγείας σχετικά με γνωμοδοτήσεις για υπηρέτηση της επίσχεσης εργασίας (παράθεση επιχειρημάτων για αναγνώριση εφημεριών ως χρόνο εκπαίδευσης και αφαίρεση τους από το χρόνο επίσχεσης, κλπ). Άμεση και συλλογική αντιμετώπιση μεμονωμένων περιπτώσεων απαίτησης δ/ντων για υπηρέτησης επίσχεσης εργασίας.
  33. Καμία ανοχή από κανέναν Ειδικευόμενο σε μικρές ή μεγάλες προσπάθειες υπονόμευσης του δικαιώματός τους στην επίσχεση από δ/ντες, διοικητές, ακόμα και άλλους Ειδικευόμενους. Συλλογική στήριξη στις επώνυμες καταγγελίες και πίεση των πειθαρχικών οργάνων για ταχεία εκδίκαση αυτών.
  34. Ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών κινητοποίησης/δράσης του Ιατρικού κόσμου.
  35. Θεσμοθέτηση σταθμών πρώτων βοηθειών/ κέντρων υγείας στις αστικές περιοχές. Πιθανή αξιοποίηση για το σκοπό των υπαρχόντων κτιριακών δομών των νοσοκομείων που έκλεισαν.
  36. Απαραίτητη η διαλογή των επειγόντων περιστατικών από εξειδικευμένη ομάδα Ειδικευμένων και Νοσηλευτών.
Οι προτάσεις θα συζητηθούν στις επόμενες συνελεύσεις του ΚΙΝΙ ωστε να αποφασιστούν ποιες θα γίνουν  μερος των θεσεων του ΚΙΝΙ.
ΕΟΠΥΥ: " Πρόσκληση ενημέρωσης συμβεβλημένων παρόχων υγείας για την υλοποίηση του υποέργου: Παροχή υπηρεσιών ΠΦΥ για την πρόληψη της υγείας πολιτών χωρίς ασφαλιστική κάλυψη ".

Δείτε την πρόσκληση ενδιαφέροντος του ΕΟΠΥΥ: ΕΔΩ