Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

ΙΣ Θεσσαλονίκης: Επιστολή της Χειρουργικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδας προς τον Υπουργό Υγείας, σε ό,τι αφορά την άνιση μεταχείριση των Νοσοκομείων της Βόρειας Ελλάδας.

Δείτε την επιστολή: ΕΔΩ

Νέου τύπου νοσήλιο προωθείται στα νοσοκομεία.


Την αντικατάσταση του σημερινού κλειστού ενοποιημένου νοσηλίου (ΚΕΝ), με ένα πιο εξειδικευμένο νοσήλιο, εξετάζει το υπουργείο Υγείας.
Συνεργάτες του κ. Ανδρέα Λυκουρέντζου έχουν ζητήσει από τα νοσοκομεία της χώρας στοιχεία σχετικά με το είδος των υπηρεσιών που παρέχουν και το κόστος τους.
Η συλλογή των στοιχείων είναι σε εξέλιξη και ορισμένα νοσοκομεία, όπως το 'Ωνάσειο' έχουν ήδη αποστείλει τους σχετικούς πίνακες.
Με τον τρόπο αυτό, θα διαμορφώσουν ένα νέο σύστημα αποζημίωσης των νοσοκομείων από τα Ταμεία, με βάση - όχι τη γενική κατηγοριοποίηση των παθήσεων - αλλά το συγκεκριμένο είδος περίθαλψης που παρέχει κάθε νοσηλευτικό ίδρυμα.
Οι συνεργάτες του υπουργού σημειώνουν ότι το σημερινό σύστημα 'αδικεί' ορισμένα νοσοκομεία, τα οποία εμφανίζουν αυξημένο κόστος - έως και 40% - σε σχέση με άλλα.
Το εγχείρημα είναι φιλόδοξο, αλλά και δύσκολο να επιτευχθεί. Τα ΚΕΝ που ισχύουν σήμερα, υπέστησαν σειρά αλλαγών και διορθώσεων.
Στις αρχές του 2012, χρειάστηκε να ανατραλεί η εφαρμογή τους, καθώς προκαλούσαν τεράστια οικονομική επιβάρυνση στα Ταμεία.
Χώρες της κεντρικής Ευρώπης, όπως η Γερμανία, χρειάστηκαν περισσότερα από δέκα χρόνια, μέχρι να διαμορφώσουν ρεαλιστικά ΚΕΝ για τα νοσοκομεία.

Διαδικασία
Τα Κλειστά Ενοποιημένα Νοσήλια (ΚΕΝ) αποτελούν μια διαδικασία τιμολόγησης και διαχείρισης νοσοκομειακών νοσηλειών ασθενών, η οποία βασίζεται στα διεθνώς καθιερωμένα DRGs (Diagnosis Related Groups).
Σκοπός της διαδικασίας είναι η ομαδοποίηση όλων των νοσηλειών ασθενών σε κατηγορίες (περίπου 700), έτσι ώστε να απλοποιηθεί η διαδικασία τιμολόγησης, ελέγχου, εκκαθάρισης τιμολογίων και αποζημίωσης των νοσηλευτικών ιδρυμάτων από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.
Εκτιμάται ότι με την καθολική εφαρμογή τους μπορεί να επιτευχθούν μεγάλα οφέλη σε διαχειριστικό χρόνο και κόστος, τόσο των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, όσο και των ασφαλιστικών οργανισμών και θα επιταχυνθούν σημαντικά όλες οι σχετικές διαδικασίες.
Επί της ουσίας, τα ΚΕΝ δεν είναι τίποτε άλλο από ένας γενικευμένος τιμοκατάλογος νοσηλειών, ο οποίος καθορίζει το κόστος και τη Μέση Διάρκεια Νοσηλείας (ΜΔΝ) για κάθε κατηγορία νοσηλείας.
Τα στοιχεία αυτά ανταποκρίνονται στους μέσους όρους νοσηλειών και χρησιμοποιούνται για την ταχεία και εύκολη τιμολόγηση των περιστατικών,
ανεξάρτητα του ακριβούς αριθμού χρεώσεων και του ακριβούς κόστους νοσηλείας που πραγματικά υπήρξε.
Δ.Κ., IATRONET

Ιατροφαρμακευτική κάλυψη και για ανέργους! Όλες οι ρυθμίσεις.


Αφού η κυβέρνηση με τα μέτρα της οδήγησε χιλιάδες Έλληνες στην ανεργία, τώρα φροντίζει να του καλύψει ιατροφαρμακευτικά. Τι δικαιολογητικά απαιτούνται για την κάλυψη ακόμη και με εργασία 50 ημερών. 

Κάλυψη για νοσηλείες και φάρμακα θα παρέχεται ακόμη και σε εργαζόμενους που έχουν έστω 50 εργάσιμες ημέρες με ένσημα όπως προβλέπει ρύθμιση του υπουργείου Εργασίας. 
Οι εργαζόμενοι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ή ακόμη και οι νυν άνεργοι θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει το ελάχιστο 50 ημέρες ασφάλισης είτε πέρυσι το 2012 είτε το τελευταίο 15μηνο.  
Από την άλλη οι άνεργοι θα έχουν κάλυψη για ασθένειες έως τον Φεβρουάριο του 2014 
Η διάταξη που προώθησε στη βουλή ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης προβλέπει και νέες ρυθμίσεις για τη χορήγηση βιβλιαρίου ασθενείας, δεδομένου ότι πλέον η κυβέρνηση αποδέχεται ότι ο αριθμός των ανέργων αλλά και των υποαπασχολούμενων, υπερβαίνει κάθε προηγούμενο.  
Μέχρι να ψηφιστεί η ρύθμιση οι υπηρεσίες του ΙΚΑ θα πρέπει στους ανασφάλιστους και τις οικογένειές τους να θεωρούν τα βιβλιάρια ασθενείας για τη χορήγηση παροχών ασθένειας σε είδος, (ιατρική, φαρμακευτική, νοσοκομειακή κλπ), με την προϋπόθεση βέβαια να έχουν τουλάχιστον 50 ημέρες ασφάλισης, είτε πέρυσι, είτε το τελευταίο 15μηνο. 
Έτσι με τη ρύθμιση αυτή οι ανασφάλιστοι θα καλύπτονται για 2 χρόνια από το Ταμείο τους με βασική προυπόθεση επίσης να έχουν συμπληρώσει 600 ημέρες ασφάλισης. 
Πηγή: IATROPEDIA

Στα 2 δις ευρώ οι λειτουργικές δαπάνες του ΕΣΥ και στα 241,4 εκατ. ευρώ οι πιστώσεις για τις εφημερίες το 2013.


Μειωμένες κατά 200 εκατομ. Ευρώ θα είναι οι λειτουργικές δαπάνες των νοσοκομείων, οι οποίες θα περιοριστούν στα 2 δισ. ευρώ το 2013, έναντι 2,2 δισ. ευρώ το 2012 (μείωση 9%),, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λυκουρέντζος.
Επίσης το 2013 οι δαπάνες για τις εφημερίες των γιατρών θα περιοριστούν στα 241,4 εκ. ευρώ όταν το 2012 είχαν εγγραφεί στον προϋπολογισμό 370 εκ. ευρώ, που τελικά περικόπηκαν σε 320 εκ. ευρώ. Ωστόσο, το 2011 χρειάστηκαν τελικά 400 εκατ. ευρώ για τις εφημερίες.
Οι νέοι διοικητές των νοσοκομείων θα πρέπει να ακολουθήσουν νέους κανόνες και σύμφωνα με πληροφορίες θα υπολογίζεται το Κλειστό Ενοποιημένο Νοσήλειο (ΚΕΝ) κάθε νοσοκομείου και στη συνέχεια θα υολογίζεται το κοστολόγιο του ΚΕΝ.
Ο κ. Α. Λυκουρέντζος μίλησε και για την κάλυψη των ανασφάλιστων πολιτών από τα δημόσια νοσοκομεία, λέγοντας ότι στα νοσοκομεία δίνονται λύσεις για κάθε περίπτωση, αλλά, πρόσθεσε, δεν «μπορούμε και να φτάσουμε στο άλλο άκρο και να καλύψουμε τη ζήτηση χωρίς κάλυψη απ' τα ασφαλιστικά ταμεία».
Τέλος, απαντώντας σε ερώτηση για τις αποχωρήσεις γιατρών από τα νοσοκομεία, λόγω συνταξιοδότησης ανέφερε οτι θα επιτραπούν οι προσλήψεις μέρους εκείνων των γιατρών για τους οποίους έχει περαιωθεί η διαδικασία επιλογής και οι προσλήψεις τους έχουν παγώσει.
Νίνα Κομνηνού, YGEIA360
ΙΣ ΑΙΓΙΟΥ: Απόφαση Γενικής Συνέλευσης.

Η ΓΣ του ΙΣ Αιγίου που πραγματοποιήθηκε στις 13.3.13 εξέδωσε το παρακάτω Ψήφισμα-Απόφαση

 Η Ελληνική κοινωνία βιώνει μια πρωτόγνωρη τραγωδία της νεότερης ιστορίας της, με ποσοστά
 ανεργίας ύφεσης και φτώχειας που μόνο σε περιόδους πολέμου καταγράφονται.
 Οι ευθύνες των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων ήταν καταλυτικές για την κατάσταση που
 βρισκόμαστε σήμερα.
 Καταγγέλλουμε τις πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης, που συνειδητά υποβαθμίζουν και διαλύουν το εναπομείναν κουτσουρεμένο σύστημα υγείας, και οδηγούν σε βαθειά ανθρωπιστική κρίση όλη την κοινωνία.
  Θεωρούμε άμεσες προτεραιότητες και αγωνιζόμαστε για:
  1.Στήριξη των Δημόσιων δομών του Συστήματος Υγείας
  2.Διατήρηση των τμημάτων  Αιμοδοσίας και  Παθολογοανατομικού του Νοσοκομείου Αιγίου
  3.Άμεση λειτουργία του αξονικού τομογράφου που εγκαταστάθηκε πρόσφατα στο Νοσοκομείο Αιγίου
  4.Πρόσληψη του ελάχιστου απαραίτητου προσωπικού για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία των
 τμημάτων και των κλινικών του Νοσοκομείου Αιγίου.
 5.Άμεση επαναλειτουργία του Ακτινολογικού και του Μικροβιολογικού εργαστηρίου του 
ΕΟΠΥΥ Αιγίου με πρόσληψη του απολύτως αναγκαίου προσωπικού για την λειτουργία τους.
 6.Επιχορήγηση των ιδρυμάτων της περιοχής από τον κρατικό προϋπολογισμό προκειμένου να μην 
καταντήσουν κολαστήρια ψυχών.
 7.Άμεση απόδοση από το Δημόσιο των χρωστούμενων των ασφαλιστικών ταμείων προς τους 
ελευθεροεπαγγελματίες γιατρούς.
8.Παραμονή των τμημάτων της Οπτικομετρίας και Φυσικοθεραπείας των ΤΕΙ Αιγίου, που αφενός
έχουν  μεγάλη ζήτηση λόγω του επιστημονικού αντικειμένου τους, και αφετέρου διαθέτουν  
ιδιόκτητες εγκαταστάσεις μεγάλης  έκτασης  ακόμα και για εγκατάσταση επιπλέον τμημάτων.
 Η ΓΣ του ΙΣ Αιγίου απαιτεί από την πολιτεία να διασφαλίσει το περιβάλλον στο οποίο ζούμε και να
εξετάσει με βάση το συμφέρον των τοπικών κοινωνιών τις οποιεσδήποτε επενδύσεις. Δεν 
νομίζουμε ότι ευνοήθηκαν οι χώρες της Αφρικής από τα χρυσορυχεία. Το ίδιο θέλουμε και εμείς;
Να εργάζονται ελάχιστοι σε άθλιες συνθήκες με εξευτελιστικές αποδοχές, να πλουτίζουν
ελάχιστοι και να καταστρέφονται ολόκληρες περιοχές δημιουργώντας περισσότερη ανεργία από τις
 υποτιθέμενες θέσεις απασχόλησης; Λέμε Όχι στο ξεπούλημα της Δημόσιας περιουσίας.
Η ΓΣ του ΙΣ Αιγίου πιστεύει ότι  είναι απαραίτητη σήμερα όσο ποτέ στο παρελθόν η επιτακτική 
αναγκαιότητα ριζικής νομοθετικής μεταρρύθμισης στο ζήτημα της ιατροφαρμακευτικής κάλυψης των
πολιτών, ούτως ώστε όλοι οι πολίτες της χώρας να έχουν ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση στο
Δημόσιο Σύστημα Υγείας όπως και συνταγματικά άλλωστε προβλέπεται. 
                              Για την ΓΣ του ΙΣ Αιγίου 
                Ο Πρόεδρος                        Η Γραμματέας 
                  Σ. Κοίλιας                           Α. Υφαντή

Πηγή: YGEIANET
Πενταμελής ΕΙΝΑΠ "ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟΥ" Βούλας: Καταγγελία εναντίον της διοίκησης του Νοσοκομείου.

Δείτε την καταγγελία: ΕΔΩ

Πηγή: YGEIANET
Συνεχίζουμε την επίσχεση (ΕΙΝΑΠ ΤΖΑΝΕΙΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ).


Παρά το τραγελαφικό κατάπτυστο κείμενο-"γνωμοδότηση" του νομικού συμβούλου της 2ης ΥΠΕ, οι ειδικευόμενοι του Τζανείου νοσοκομείου συνεχίζουν την απολύτως νόμιμη επίσχεση εργασίας με πλήρη αποχή από τη λειτουργία του νοσοκομείου μέχρι την πλήρη καταβολή των χρωστούμενων δεδουλευμένων . 
Η διοίκηση του νοσοκομείου, αποδεικνύοντας πλήρη αδιαφορία για τους ασθενείς, ενώ είχε ειδοποιηθεί εδώ και τουλάχιστον μία εβδομάδα για την επίσχεση, δεν πήρε κανένα μέτρο περιφρούρησης της υγείας των ασθενών, δηλώνοντας ότι η εφημερία θα λειτουργήσει κανονικά, παρ' ότι έχει κριθεί επισφαλής από το επιστημονικό συμβούλιο και τους διευθυντές των τμημάτων. σε συνάντηση των ιατρών με το νέο διοικητή την υποδιοικήτρια και τον υποδιοικητή της ΥΠΕ, περιορίστηκαν σε αφηρημένες δηλώσεις ότι σύντομα θα αποπληρωθεί μέρος των δεδουλευμένων Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου και Ιανουαρίου.
Καλούμε τους συναδέλφους από τα άλλα νοσοκομεία σε κινητοποιήσεις με επισχέσεις εργασίας και απεργιακές κινητοποιήσεις.
ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ ΙΑΤΡΩΝ, ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΠΕΝΤΑΜΕΛΩΝ ΕΙΝΑΠ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΩΡΑ 3.00 ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΤΖΑΝΕΙΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ.

Η ΕΠΙΣΧΕΣΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!! 
ΕΙΝΑΠ ΤΖΑΝΕΙΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ

Πηγή: YGEIANET
Νοσοκομείο "ΣΙΣΜΑΝΟΓΛΕΙΟ": Απόφαση σταθμός του Δ.Σ. για την νοσηλεία ανασφάλιστων πολιτών, σε συνεργασία με το Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού.

Δείτε την απόφαση του Δ.Σ.: ΕΔΩ

Πηγή: YGEIANET

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

Η ΟΕΝΓΕ για την κινητοποίηση των ειδικευομένων στο Νοσοκομείο "Τζάνειο".

Αθήνα, 14 Μαρτίου 2013
Προς
· τον Διοικητή της 2ης ΥΠΕ
· τον Διοικητή του Νοσοκομείου «Τζάνειο»
Θέμα: επίσχεση ειδικευομένων Νοσοκομείου «Τζάνειο»
Όπως γνωρίζετε οι ειδικευόμενοι, όπως εξάλλου και οι ειδικευμένοι γιατροί, είναι απλήρωτοι για δεδουλευμένες εφημερίες από τον Νοέμβριο του 2012, ενώ σε πολλά Νοσοκομεία οι οφειλές ανάγονται σε προγενέστερο χρόνο.
Οι ειδικευόμενοι γιατροί του Νοσοκομείου «Τζάνειο» κίνησαν απολύτως νόμιμα διαδικασίες επίσχεσης εργασίας, την οποία ήδη πραγματοποιούν.
Σήμερα περιήλθε σε γνώση μας κατάπτυστο κείμενο του νομικού συμβούλου της 2ης ΥΠΕ (κλικ εδώ) το οποίο εκείνος χαρακτηρίζει ως «Γνωμοδότηση», μέσω του οποίου επιχειρεί να προσδώσει νομομοφάνεια σε κατασταλτικές ενέργειες της Διοίκησης έναντι των ειδικευόμενων που κινητοποιούνται.
Σας ενημερώνουμε με τον πλέον ρητό τρόπο ότι η κινητοποίηση των ειδικευομένων είναι νόμιμη και τυγχάνει της κάλυψης τόσον της ΕΙΝΑΠ, όσον και της ΟΕΝΓΕ.
Εάν η Διοίκηση επιθυμεί να διακοπεί η επίσχεση εργασίας τότε οφείλει να πράξει τα αυτονόητα, δηλαδή να αποπληρώσει άμεσα και στο ακέραιο τις δεδουλευμένες εφημερίες των γιατρών.
Σας ενημερώνουμε τέλος ότι τυχόν απόπειρα εφαρμογής όσων σας προτρέπει ο νομικός σας σύμβουλος θα κινητοποιήσει αυτομάτως εκ μέρους της ΟΕΝΓΕ διαδικασίες νομικής προσφυγής εναντίον σας, προσφυγή στον αρμόδιο εισαγγελέα για τα περαιτέρω καθώς και συνδικαλιστικές κινητοποιήσεις.
Για την ΟΕΝΓΕ
Ο Πρόεδρος                                                  Ο Γραμματέας
ΒΑΡΝΑΒΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ                                     ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

Πηγή: YGEIANET
Διώχνουν 1.100 γιατρούς από τον ΕΟΠΥΥ.

«Μνημονιακή υποχρέωση» λέει ο διοικητής του οργανισμού.
Στην καταγγελία των συμβάσεων 1.100 γιατρών του ΕΟΠΥΥ προτείνει ο διοικητής του οργανισμού σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών.

«Είναι μνημονιακή δέσμευση προς την τρόικα η μείωση του αριθμού των γιατρών», αναφέρει στην πρόταση ο κ. Παπαγεωργόπουλος με την εισήγηση του οποίου προτείνεται «η σύσταση επιτροπής με σκοπό την αξιολόγηση του ενδεχομένου καταγγελίας συμβάσεων των γιατρών που υποβάλλουν σε μηνιαία βάση μέχρι 30% των επισκέψεων (200 ή 150) για τις οποίες μπορούν να αποζημιωθούν από τον ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα να συμβληθεί ο Οργανισμός με ειδικότητες στις οποίες υπάρχει έλλειψη».

Αυτή τη στιγμή οι συμβεβλημένοι γιατροί του Οργανισμού, σύμφωνα με την Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ, είναι 3.100 για περίπου δέκα εκατ. ασφαλισμένους.
Πηγή: lifo.gr
ΙΣ ΞΑΝΘΗΣ: "Ορισμός ημερομηνίας διενέργειας εξετάσεων ιατρικών και οδοντιατρικών ειδικοτήτων Επιτροπών με έδρα την Αθήνα περιόδου ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013".

Δείτε τον πίνακα με τις ημερομηνίες: ΕΔΩ

Task Force: 8 μέτρα για τον ΕΟΠΥΥ.

Σειρά μέτρων για την ανασυγκρότηση του ΕΟΠΥΥ περιλαμβάνει το σχέδιο της Task Force, που έχει κατατεθεί στην ελληνική κυβέρνηση. Οι τελικές αποφάσεις για το μέλλον του οργανισμού θα πρέπει να έχουν ληφθεί εντός του Μαρτίου, όταν θα συμφωνηθεί το νέο Μνημόνιο με τους δανειστές.
Το σχέδιο, που κατατέθηκε στα τέλη Νοεμβρίου, περιλαμβάνει δράσεις σε 8 βασικούς άξονες:

1. Πρόσληψη μάνατζερ

Η Task Force αναφέρει ξεκάθαρα την πρόσληψη ξένων μάνατζερ με σκοπό την αναδιοργάνωση του οργανισμού. Η ομάδα διαχείρισης του έργου – όπως αποκαλείται – συστήνεται να διαθέτει συνολικά 16 στελέχη, έξι από το εξωτερικό και εννέα από την Ελλάδα.
Ειδικότερα, προτείνεται να στεγαστεί μόνιμα στον ΕΟΠΥΥ ένα «γραφείο διαχείρισης έργου». Το γραφείο αυτό θα αποτελείται από:

• Διαχειριστή έργου (εμπειρογνώμονας – Διεθνές υψηλόβαθμο στέλεχος σε βάση πλήρους απασχόλησης).


• Διαχείριση έργου / επικοινωνία (δύο εμπειρογνώμονες – τοπικά χαμηλόβαθμα στελέχη)

• Διοικητική υποστήριξη και χρηματοοικονομική διαχείριση του έργου (δύο εμπειρογνώμονες – τοπικά χαμηλόβαθμα στελέχη).

Επικεφαλής του έργου προτείνεται να αναλάβει στέλεχος από το εξωτερικό με τουλάχιστον 10 χρόνια εμπειρίας στην ασφάλιση υγείας ως υψηλόβαθμο στέλεχος ή/ και ως σύμβουλος. Ακόμη, θα πρέπει να έχει εμπειρία ως επικεφαλής ομάδας σε έργα με ιδιαιτέρως μεγάλη πολιτική σημασία και σε έργο, που διέπεται από τους κανονισμούς της Ε.Ε. Η γνώση της ελληνικής γλώσσας – όπως επισημαίνεται – θα θεωρηθεί προσόν Έργο του επικεφαλής θα είναι «η παροχή συνολικής ηγεσίας και ενσωμάτωσης των επιμέρους δραστηριοτήτων του έργου». Ακόμη, θα έχει στενή επικοινωνία με την ανώτερη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ και των άλλων εμπλεκόμενων φορέων, συμπεριλαμβανομένης της κυβέρνησης. Θα φέρει την τελική ευθύνη για τακτικές αναφορές έργου, που διέπονται από απαιτήσεις και μορφές, που προβλέπει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με άλλα λόγια, θα πρόκειται για ένα είδος «Διευθύνοντα Συμβούλου», ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για τη μεταρρύθμιση του ΕΟΠΥΥ και θα λογοδοτεί τόσο εντός όσο και εκτός της χώρας Από το εξωτερικό θα προέρχεται και ο επονομαζόμενος Υπεύθυνος Έργου (project manager). Αυτός πρέπει να έχει τουλάχιστον 8 χρόνια πρακτικής εμπειρίας στη διαχείριση πολύπλοκων έργων τεχνικής βοήθειας ή παροχής συμβουλών και εμπειρία ως υπεύθυνος έργου σε έργα που διέπονται από τους κανονισμούς της Ε.Ε. Θα πρέπει να έχει γνώσεις στο πεδίο της ασφάλισης υγείας, ενώ και εδώ η γνώση της ελληνικής

2. Όραμα και ρόλος του ΕΟΠΥΥ
Χρειάζεται η ελληνική κυβέρνηση και η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ να έχουν κοινό όραμα αναφορικά με τυχόν μελλοντική ανάπτυξη της οργάνωσης και την αναδιοργάνωση του ΕΟΠΥΥ. Μία κεντρική απόφαση είναι ο μετασχηματισμός του από μείγμα παρόχου και αγοραστή υπηρεσιών υγείας σε οργανισμό αμιγώς κοινωνικής ασφάλισης υγείας. Ειδικότερα, προτείνονται:
• Να διεξαχθεί ημερίδα στρατηγικής για τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ και αρμοδίων εμπλεκόμενων φορέων για τη διευκρίνιση του μελλοντικού ρόλου του οργανισμού στο σύστημα υγείας.
• Να συνταχθεί προσχέδιο νόμου με το οποίο οι περιφερειακές δομές παροχής να περιέλθουν στην ευθύνη του υπουργείου Υγείας (Εθνική Υπηρεσία Υγείας).

3. Νομοθεσία και κανονισμοί
Η κοινωνική ασφάλιση υγείας είναι πεδίο με ιδιαιτέρως υψηλό βαθμό ρυθμιστικού ελέγχου. Για παράδειγμα, οι μεταβολές στη συμβατική σχέση μεταξύ του ΕΟΠΥΥ και των παρόχων ή προσαρμογές στο ρόλο των περιφερειακών διοικήσεων του οργανισμού, πιθανότατα θα απαιτούν αλλαγή της νομοθεσίας. Η ομάδα των ξένων και Ελλήνων μάνατζερ θα στηρίξει τον ΕΟΠΥΥ στην επικοινωνία της ανάγκης των αλλαγών στους ρυθμιστές (υπουργείο Υγείας, κυβέρνηση, βουλή) και στην κατάρτιση της απαραίτητης νομοθεσίας και των κανονισμών. Να σημειωθεί ότι στο Σχέδιο Δράσης τονίζεται ότι «αυτή καθαυτή η ψήφιση των νόμων και των κανονισμών τελεί υπό τις αβεβαιότητες κάθε πολιτικής διαδικασίας. Γι’ αυτό το λόγο, ο συγκεκριμένος τομέας ενέχει μεγάλο κίνδυνο ως προς την έγκαιρη υλοποίηση των δραστηριοτήτων του έργου»…

4. Διαχείριση εσόδων και δαπανών
Το Σχέδιο σημειώνει ότι «επί του παρόντος ο ΕΟΠΥΥ δεν είναι σε θέση να διαχειριστεί τα έσοδα και τις δαπάνες του. Για να είναι σε θέση να το κάνει, πρέπει να λάβει τις βάσεις δεδομένων ασφαλισμένων από τα ασφαλιστικά ταμεία και να επιβάλει την πληρωμή των εισφορών. Πρέπει να δημιουργήσει σύστημα χρηματοοικονομικών πληροφοριών, ώστε να παρέχει πληροφορίες στη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ και απευθείας στην ελληνική κυβέρνηση σχετικά με τα έσοδα και τις δαπάνες». Φυσικά, κάνει λόγο και για «βελτίωση αποζημίωσης των απαιτήσεων σύμφωνα με τις διεθνείς υποχρεώσεις». Ειδικότερα, προτείνεται:
• Επιβολή της μεταφοράς εισφορών στον ΕΟΠΥΥ.

• Μεταφορά των βάσεων δεδομένων των ασφαλισμένων από τα ταμεία στον ΕΟΠΥΥ.

• Αναδιαμόρφωση του χρέους πριν από τον Ιανουάριο του 2012 στα ταμεία.

5. Ενιαίο πακέτο παροχών
Ο ΕΟΠΥΥ πρέπει να παρέχει σαφές, καθορισμένο, ενιαίο πακέτο παροχών. Αυτό θα βασίζεται σε συμβάσεις με παρόχους στον κλάδο υγείας, το οποίο περιέχει μηχανισμούς πληρωμής με βάση δείκτες απόδοσης.
Το πακέτο παροχών, σημειώνεται ότι εξαρτάται από τις οικονομικές δυνατότητες και αποτελεί πολιτική απόφαση. Σήμερα, αναφέρεται ότι ο ΕΟΠΥΥ εξακολουθεί να χρηματοδοτεί διαφορετικά επίπεδα παροχών, ενώ είναι σημαντικό να υπάρχει μόνο ένα ενοποιημένο πακέτο παροχών. Ωστόσο, η task force υπογραμμίζει ότι δεν αρκεί μόνο η δημιουργία ενιαίου πακέτου, αλλά αυτό να αξιολογηθεί ώστε να εκτιμηθεί σε ποιους τομείς παρέχονται υπηρεσίες που είναι όντως απαραίτητες! Ειδικότερα, προτείνεται:
• Να ταυτοποιηθούν περιοχές για πιο αυστηρή μείωση των δαπανών.

• Να αξιολογηθούν οι υφιστάμενες συμβατικές σχέσεις μεταξύ ΕΟΠΥΥ και παρόχων.

• Να αξιολογηθούν μοντέλα συμβάσεων από άλλες χώρες.

• Να προσδιοριστεί πιλοτική εφαρμογή του νέου μοντέλου συμβάσεων (περιεχόμενο και γεωγραφική περιοχή).

6. Οργάνωση και επιχειρησιακές διαδικασίες
Η task force αναφέρει οι νόμοι θα μείνουν στα χαρτιά, αν ο ΕΟΠΥΥ δεν είναι έτοιμος να εφαρμόσει τις αλλαγές. Σημειώνει ότι υπάρχει σαφώς ανάγκη προσαρμογών και βελτιώσεων σε 2 περιοχές: Α. Πρέπει να αξιολογηθεί η οργανωτική δομή του οργανισμού και να προσαρμοστεί κατάλληλα (να σημειώσουμε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση ουσιαστικά χρησιμοποίησε το αποτυχημένο μοντέλο του ΙΚΑ).
Β. Πρέπει να αξιολογηθεί και να βελτιωθεί ο τρόπος διεκπεραίωσης των διοικητικών καθηκόντων. Εδώ γίνεται ειδική αναφορά στην ανάγκη να υποστηριχτεί ο οργανισμός στην ίδρυση μίας μονάδας διαχείρισης επιχειρηματικών διαδικασιών (Business Process Unit).

7. Διαχείριση πληροφοριών και συστήματα πληροφορικής
Όσο και αν ακούγεται απίστευτο, σήμερα, ο ΕΟΠΥΥ δεν διαθέτει πληροφοριακό σύστημα (ERP). Η Task Force αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «είναι προφανές ότι ο ΕΟΠΥΥ χρήζει βελτίωσης στο πεδίο των συστημάτων πληροφορικής. Το ακριβές μέγεθος αυτών των αναγκών επένδυσης πρέπει πρώτα να αναλυθεί από την Τεχνική Βοήθεια. Σε κάποιους τομείς (π.χ. βάσεις δεδομένων ασφαλισμένων) ενδέχεται να είναι εφικτές ακόμη και βραχυπρόθεσμες λύσεις. Ωστόσο, σε βάθος χρόνου, αποτελούν μονόδρομο τα προηγμένα ολοκληρωμένα συστήματα πληροφορικής». Η υλοποίησή τους, επισημαίνεται, ότι ξεπερνά το αντικείμενο του προτεινόμενου έργου. Άρα θα χρειαστεί η εκπόνηση άλλου, μεγαλύτερου έργου.

8. Επικοινωνία
Η task force ορθώς επισημαίνει ότι η μεταρρύθμιση της ασφάλισης υγείας είναι τεχνικό θέμα, αλλά σε τελική ανάλυση επηρεάζει όλους τους Έλληνες. Γι’ αυτό, τονίζει ότι η επικοινωνία αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι θα βγουν κερδισμένοι από τη μεταρρύθμιση. Π.χ. κάποιοι θα ζημιωθούν, όπως οι πάροχοι που στο παρελθόν έδιναν παραπεμπτικά για περιττές υπηρεσίες. Τουλάχιστον όμως, πρέπει να υπάρξει επικοινωνία της ανάγκης για την αλλαγή! Μάλιστα, προτείνεται:
• Να σχεδιαστεί πληροφοριακό υλικό.

• Να διεξαχθούν εκστρατείες ενημέρωσης των εμπλεκόμενων φορέων και του κοινού.

• Να πραγματοποιηθούν σφυγμομετρήσεις για την αξιολόγηση των εκστρατειών ενημέρωσης.

Ποιος είναι ο στόχος

Για πρώτη φορά, από την ένταξη της χώρας στο Μνημόνιο, στο Σχέδιο Δράσης γίνεται σαφής αναφορά στη σημασία που έχει ο τομέας της υγείας για την έξοδο της χώρας από την κρίση και την οικονομική ανάπτυξη!
Ακόμη, περιέργως γίνεται λόγος για μείωση των αυξημένων ιδιωτικών δαπανών για την υγεία, ενώ μέχρι σήμερα έχει γίνει βίαιη περιστολή των δημοσίων δαπανών και αύξηση της συμμετοχής των πολιτών στο κόστος (φάρμακα και εξετάσεις).
Επί λέξει, «συνολικός στόχος του έργου είναι η αύξηση της αποτελεσματικότητας και η βελτίωση των διανεμητικών επιδράσεων του συστήματος υγείας της Ελλάδας». Το Σχέδιο Δράσης αναφέρει ότι ο κλάδος υγείας συμβάλει κατά 10% στο ΑΕΠ της χώρας. Γεγονός που χαρακτηρίζει ως δηλωτικό της σημασίας που έχει ο κλάδος για τη γενική ανάπτυξη της Ελλάδας.
Ακόμη, σημειώνεται ότι «ένα σύστημα χρηματοδότησης της υγείας, που να λειτουργεί σωστά αποτελεί τη βασική απαίτηση για τη λειτουργία του τομέα υγείας συνολικά. Στην παρούσα συγκυρία, τα μέτρα σταθεροποίησης του τομέα της υγείας θα συμβάλουν στην ανάκαμψη της οικονομίας γενικότερα».
Συνεπώς, τονίζεται στο Σχέδιο, «είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί ένας λειτουργικός ΕΟΠΥΥ για την καθιέρωση εντός συστήματος φροντίδας υγείας που θα συμβάλει στην εθνική οικονομία». Υπογραμμίζεται ακόμη ότι «ένα σύστημα υγείας σε δυσλειτουργία έχει δραματικές συνέπειες σε επίπεδο πολιτών. Η έλλειψη πρόσβασης σε βασικές υπηρεσίες υγείας τελικά μειώνει την ικανότητα του ατόμου να κερδίζει τα προς το ζην»!!
Το Σχέδιο κάνει σαφή αναφορά στις υψηλές ιδιωτικές δαπάνες για την υγεία (40% το 2010). Μάλιστα, επισημαίνεται ότι «η αβεβαιότητα των δαπανών υγείας εξαναγκάζει τον ελληνικό πληθυσμό να αποταμιεύει περισσότερα χρήματα, με αποτέλεσμα χαμηλότερα επίπεδα επενδύσεων ή και ιδιωτικής κατανάλωσης. Γι’ αυτόν το λόγο, η μείωση των ιδιωτικών δαπανών σε υπηρεσίες υγείας θα τονώσει έμμεσα το σύνολο της ελληνικής οικονομίας»!
Πηγή: Pharma and Health Business/ inews.gr
ΙΣ Πειραιά: Έγγραφο σχετικά με Γνωμοδότηση από ΔΥΠΕ, για επίσχεση εργασίας ειδικευόμενων.


Πειραιάς, 14-3-2013
Α.Π. 92
Προς
  • τον Υπουργό Υγείας & Κ.Α. Κο Λυκουρέντζο Ανδρέα
  • τον Αναπληρωτή Υπουργό Υγείας Κο Σαλμά Μάριο
  • την Υφυπουργό Υγείας Κα Σκοπούλη Φωτεινή
  • τον Διοικητή της ΔΥΠΕ Πειραιώς & Αιγαίου Κο Ευδοκιμίδη
Ο Ιατρικός Σύλλογος Πειραιά έλαβε γνώση της γνωμοδότησης του Κου Σημαντήρη, Νομικού Συμβούλου της ΔΥΠΕ Πειραιώς & Αιγαίου, η οποία επισυνάπτεται. Διερωτώμεθα, πρόκειται περί νομικού εγγράφου ή περί «εμπαθούς υβρεολογίου» κατά των ειδικευόμενων ιατρών ;
Σε όλες τις παραγράφους της ανωτέρω «γνωμοδοτήσεως» το μόνο που φαίνεται είναι ότι κατηγορεί τους ειδικευόμενους και να τους ζητά να «σκύψουν το κεφάλι» στον Εργοδότη-Κράτος που τους «κάνει τη χάρη» να τους εκπαιδεύει. Αν αποδειχθεί μάλιστα ότι γράφτηκε κατά παραγγελία άλλων, τότε είναι ακόμη χειρότερα τα πράγματα.
Αν ο Διοικητής της ΔΥΠΕ Πειραιώς & Αιγαίου Κος Ευδοκιμίδης (ο οποίος είναι και ιατρός) δεν αποσύρει αμέσως με προσωπική του παρέμβαση το αντιεργατικό, αντιδεοντολογικό και κυρίως αντιιατρικό αυτό έγγραφο, (στα πλαίσια συγκάλυψης παρανομιών του Δημοσίου και εφαρμογής αντισυνταγματικών μέτρων - αρθ. 22 του Συντάγματος), τότε έχει τεράστια προσωπική ευθύνη και θα υποστεί τις όποιες νομικές, συνδικαλιστικές και πειθαρχικές συνέπειες, σύμφωνα με τη νομοθεσία των Ιατρικών Συλλόγων .
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΒΑΡΒΑΡΑ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑ ΠΑΥΛΟΣ ΣΑΡΩΦ
Κοινοποίηση:
  • Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο
  • Ιατρικούς Συλλόγους
  • ΜΜΕ
Εθνική συμμαχία για την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού.

Την αναγκαιότητα χάραξης και υλοποίησης ενός στοχευμένου πλάνου δράσεων για την ανάπτυξη του ελληνικού συνεδριακού τουρισμού, το οποίο θα βασίζεται σε μία εθνική συμμαχία με ουσιαστική συμμετοχή δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, επεσήμανε αντιπροσωπεία του ΔΣ του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO), αποτελούμενη από τον πρόεδρο κ. Ντίνο Αστρά και την ειδική γραμματέα κυρία Ρένα Τόλη, σε συνάντηση με την υπουργό Τουρισμού κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη και τον γ.γ. Τουρισμού κ. Αναστάσιο Λιάσκο.
Βασικό θέμα της συζήτησης αποτέλεσε, επίσης, η σημαντική συρρίκνωση των ιατρικών κυρίως συνεδριακών διοργανώσεων, η οποία εν μέρει οφείλεται σε κάποιες παραμέτρους της εγκυκλίου του ΕΟΦ και του Κώδικα Δεοντολογίας του ΣΦΕΕ, που θέτουν περιορισμούς στην οργάνωση ιατρικών συνεδρίων στις καθιερωμένες τουριστικές περιοχές και στα ξενοδοχεία 5 αστέρων κατά τους μήνες της τουριστικής αιχμής. Ο HAPCO έχει συναντηθεί με τα προεδρεία του ΕΟΦ και του ΣΦΕΕ, επισημαίνοντας τα προβλήματα που προκλήθηκαν και προτείνοντας παράλληλα λύσεις (π.χ. διαγραφή των ανωτέρω περιορισμών, προσθήκη του μηνός Μαρτίου στις αιτήσεις εγκρίσεων, κ.ά.). Σημειώνεται ότι σύντομα αναμένεται ενημέρωση έκδοσης νέας διορθωτικής εγκυκλίου, στην οποία, σύμφωνα με προφορικές διαβεβαιώσεις, θα περιλαμβάνονται και οι σχετικές προτάσεις του HAPCO.
Πέραν όμως των πρακτικών προβλημάτων, όπως τονίζει ο Σύνδεσμος, τόσο η εγκύκλιος του ΕΟΦ όσο και ο Κώδικας Δεοντολογίας του ΣΦΕΕ έχουν καλλιεργήσει ένα αίσθημα φόβου στην ελληνική και διεθνή επιστημονική κοινότητα για διοργανώσεις στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να «μεταφέρονται» πολλές εκδηλώσεις σε όμορες ανταγωνίστριες χώρες. Προκειμένου, λοιπόν, να καταπολεμηθεί αυτός ο φόβος και να αποκατασταθεί η αξιοπιστία της αγοράς για επιτυχημένες διοργανώσεις στην Ελλάδα, ο HAPCO έχει προτείνει στο υπουργείο Τουρισμού τη διοργάνωση τουλάχιστον μίας ενημερωτικής εκδήλωσης, με πρόσκληση προς τους τακτικούς καθηγητές A' & B' βαθμίδας, προέδρους επιστημονικών εταιρειών και διακεκριμένους Έλληνες επιστήμονες του εξωτερικού να ενθαρρύνουν διοργανώσεις στην Ελλάδα, με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών (υπουργεία Τουρισμού, Υγείας, Παιδείας, ΕΟΦ, ΣΦΕΕ, κ.τ.λ.).
Το ΔΣ του HAPCO επεσήμανε στην πολιτική ηγεσία του τουρισμού ότι η Ελλάδα έχει σήμερα ανάγκη, περισσότερο από ποτέ, μία τέτοια δράση συλλογικής προσπάθειας. Χαρακτηριστικά, μάλιστα, αναφέρθηκε το παράδειγμα της Ιρλανδίας, η οποία έχει υλοποιήσει αντίστοιχη εθνική στρατηγική ανάπτυξης του συνεδριακού της τουρισμού, με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα και το οποίο μπορεί να ακολουθήσει εξίσου πετυχημένα και η Ελλάδα.

Το μητρώο συνεδρίων
Ιδιαίτερη μνεία έγινε κατά τη συνάντηση στο θέμα του μητρώου συνεδρίων, αφού δίχως αυτό είναι αδύνατη κάθε προσπάθεια καταγραφής και κατ’ επέκταση επεξεργασίας και μελέτης της συνεδριακής δυναμικής της Ελλάδας βάσει στατιστικών στοιχείων. Για μία ολοκληρωμένη αποτύπωση της κατάστασης απαραίτητη είναι, επίσης, μία συνεργασία σε εθνικό επίπεδο μεταξύ οργανωτών συνεδρίων (PCOs), εμπλεκόμενων υπουργείων και αρμόδιων φορέων.
Πηγή: Κέρδος/ Αναδημοσίευση: IATRIKOSTYPOS
Επιμένει το υπουργείο Υγείας στη διαμόρφωση στα νοσοκομεία οργανογραμμάτων «υπηρετούντων».


Αυτό γίνεται σαφές με νέο έγγραφο προς τις Υγειονομικές Περιφέρειες που υπογράφει ο ΓΓ του υπουργείου Υγείας και με ημερομηνία 6/3/2013και αρ. πρωτ. Υ0α/οικ 23088 και το οποίο αποτελεί συνέχεια εγγράφου με ημερομηνία 4/2/2013
Χαρακτηριστική είναι η οδηγία που δίνεται :
«Σε περίπτωση που επιβάλλεται η δημιουργία επιπλέον θέσεων στους υφιστάμενους οργανισμούς για να καλυφθούν οι θέσεις είτε ατόμων που υπηρετούν, είτε εκκρεμείς προσλήψεις κλπ, θα πρέπει να προτείνετε αντίστοιχα την κατάργηση άλλης κενής από την ίδια υπηρεσία, όταν αυτό είναι εφικτό και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να τηρούνται οι διατάξεις του άρθρου 5 του ενιαίου πλαισίου του ΠΔ 43/42, όπως ισχύουν».
Πηγή: agonistikiparemvasi.blogspot.gr