Τρίτη 19 Αυγούστου 2014

Αριθμ. Υ9/οικ.70522/14.8.2014 Καθορισμός, διαδικασία και τρόπος απόδοσης του ποσού «επιστροφής» rebate του άρθρου 100 παρ. 5 του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167 Α').

Αρ. Φύλλου 2247
18 Αυγούστου 2014

Αριθμ. Υ9/οικ.70522

Καθορισμός, διαδικασία και τρόπος απόδοσης του ποσού «επιστροφής» ("rebate") του άρθρου 100 παρ. 5 του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167 Α') .

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 100, παράγραφοι 5 και 7 (Εφαρμογή μηχανισμού αυτόματης επιστροφής) του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167/τ.Α'/2013), όπως ισχύει, με θέμα: «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του Ν. 4046/2012, του Ν. 4093/2012 και του Ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις».
2. Τις διατάξεις του Ν. 3918/2011 (ΦΕΚ 31/Α'/2011) «Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας και άλλες διατάξεις».
3. Τα άρθρα 2 και 4 του ΠΔ 85/2012, (ΦΕΚ/τ.Α'/141) «Ιδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών».
4. Το Π.Δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», (ΦΕΚ 98/ τ.Α'/2005), όπως ισχύει.
5. Το Π.Δ. 95/2000 (ΦΕΚ 76/τ.Α') «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας», όπως ισχύει.
6. Το Π.Δ. 89/14 (ΦΕΚ 134 Α/10-6-2014) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
7. Την με αριθμό Υ9α/οικ 62558/15.7.2014 (ΦΕΚ 2111 Β') υπουργική απόφαση με θέμα: «Επιτρεπόμενα όρια δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για τις προς αυτόν παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας από τους συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους, ανά κατηγορία παρεχόμενης υπηρεσίας.»
8. Την αριθ. Υ9/οικ.3926/5-5-2014 υπουργική απόφαση με θέμα «Αντικατάσταση της αριθ. οικ.Υ9/οικ. 91813/27.9.2013 απόφασης του Υπουργού Υγείας «Καθορισμός, διαδικασία και τρόπος απόδοσης του ποσού «επιστροφής» ("rebate") του άρθρου 100 παρ. 5 του ν. 4172/2013 ΦΕΚ 167 Α')».
9. Την υπ' αριθμό 187/730/14.8.2014 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΠΥΥ.
10 Το γεγονός ότι από την παρούσα δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Ορίζεται κλιμακούμενο ποσοστό επί των οφειλών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ για νοσηλεία, διαγνωστικές εξετάσεις και φυσικοθεραπείες των ασφαλισμένων του προς τους συμβεβλημένους με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ιδιώτες παρόχους των ως άνω υπηρεσιών υγείας, υπέρ του Οργανισμού ως επιστροφή ("rebate") για κάθε μήνα. Οι διατάξεις της παρούσας τυγχάνουν εφαρμογής και επί των ισχυουσών συμβάσεων που έχουν συναφθεί μεταξύ του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και των ιδιωτών παρόχων υπηρεσιών υγείας.
2. Οι κατηγορίες παρεχομένων υπηρεσιών υγείας έχουν ως κάτωθι:

ΚΑΕ
Ομάδα
Κατηγορία Παρεχόμενης Υπηρεσίας
0673.01
Υπηρεσίες Νοσηλείας Ιδιωτικών Κλινικών
0673.03
Υπηρεσίες Κέντρων Αποκατάστασης και Αποθεραπείας Κλειστής Περίθαλψης
0673.04
Υπηρεσίες Νοσηλείας Ιδιωτικών Κλινικών Ψυχιατρικής
0673.05
A1
Φορείς Υποστήριξης Αναπηρίας κερδοσκοπικού χαρακτήρα
A2
Φορείς Υποστήριξης Αναπηρίας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα



ΚΑΕ
Ομάδα
Κατηγορία Παρεχόμενης Υπηρεσίας
0671.01
B1
Διαγνωστικές Υπηρεσίες και πράξεις Διαγνωστικών Εργαστηρίων (Εταιρείες, Κλι­νικές, Ιδιώτες)
B2
Ιατροί κατά πράξη και περίπτωση (κατηγορία Α) με ειδικότητα καρδιολογία, γα­στρεντερολογία, νευρολογία, γυναικολογία και φυσιατρική
B3
Ιατροί κατά πράξη και περίπτωση (κατηγορία Β) με λοιπές ειδικότητες που δεν ορίζονται στο στοιχείο Β2
0671.02
C1
Φυσικοθεραπευτήρια και Φυσικοθεραπευτές (Ιδιώτες και Εταιρείες)
C2
Υπηρεσίες Κέντρων Αποκατάστασης και Αποθεραπείας Ανοιχτής Περίθαλψης
0671.03
Υπηρεσίες Μονάδων Χρόνιας Αιμοκάθαρσης και Μονάδων Τεχνητού Νεφρού


3. Για την εφαρμογή της διάταξης της παραγράφου 5 του άρθρου 100 του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167/τ.Α'/2013), υπολογίζεται το σύνολο της αξίας των παραστατικών που ο πάροχος υποβάλλει προς τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. πριν την προσθήκη του Φ.Π.Α για κάθε μήνα. Η επιστροφή αφορά στο ύψος της ως άνω υπολογιζόμενης οφειλής και αυτή κλιμακώνεται σύμφωνα με την ακόλουθη προοδευτική διαβάθμιση:
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΛΕΙΣΤΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ

Ύψος ποσού μηνιαίας υποβολής παραστατικών
Ποσοστό rebate επί τοις εκατό
ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΑΠΟ
0 €
ΕΩΣ
5.000€
0%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΑΠΟ
5.001 €
ΚΑΙ ΑΝΩ
5%
Υπηρεσίες Κέντρων Αποκατάστασης και Αποθεραπείας Κλειστής Περίθαλψης
Ύψος ποσού μηνιαίας υποβολής παραστατικών
Ποσοστό rebate επί τοις εκατό
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
0 €
ΕΩΣ
50.000 €
0%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
50.001 €
ΕΩΣ
100.000 €
5%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
100.001 €
ΕΩΣ
200.000 €
10%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
200.001 €
ΕΩΣ
400.000 €
15%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
400.001 €
ΚΑΙ ΑΝΩ
20%
Υπηρεσίες νοσηλείας Ιδιωτικών Κλινικών Ψυχιατρικής
Ύψος ποσού μηνιαίας υποβολής παραστατικών
Ποσοστό rebate επί τοις εκατό
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
0 €
ΕΩΣ
20.000 €
0%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
20.001 €
ΕΩΣ
30.000 €
5%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
30.001 €
ΕΩΣ
40.000 €
10%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
40.001 €
ΕΩΣ
50.000 €
15%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
50.001 €
ΕΩΣ
60.000 €
20%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
60.001 €
ΚΑΙ ΑΝΩ
25%
Φορείς Υποστήριξης Αναπηρίας κερδοσκοπικού χαρακτήρα
Ύψος ποσού μηνιαίας υποβολής παραστατικών
Ποσοστό rebate επί τοις εκατό
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
0 €
ΕΩΣ
5.000 €
0%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
5.001 €
ΕΩΣ
20.000 €
5%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
20.001 €
ΕΩΣ
40.000 €
10%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
40.001 €
ΕΩΣ
80.000
15%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
80.001 €
ΚΑΙ ΑΝΩ
20%

Φορείς Υποστήριξης Αναπηρίας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα

Ύψος ποσού μηνιαίας υποβολής παραστατικών
Ποσοστό rebate επί τοις εκατό
ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΑΠΟ
0 €
ΕΩΣ
5.000€
0%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΑΠΟ
5.001 €
ΚΑΙ ΑΝΩ
5%
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ
Διαγνωστικές υπηρεσίες & πράξεις Διαγνωστικών Εργαστηρίων (Εταιρείες, Κλινικές, Ιδιώτες), (Ομάδα Β1)
Ύψος ποσού μηνιαίας υποβολής παραστατικών
Ποσοστό rebate επί τοις εκατό
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
500 €
ΕΩΣ
1.500 €
5%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
1.501
ΕΩΣ
2.500
10%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
2.501 €
ΕΩΣ
5.000
12,5%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
5.001
ΕΩΣ
10.000 €
15%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
10.001 €
ΕΩΣ
20.000 €
17,5%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
20.001 €
ΕΩΣ
30.000
20%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
30.001
ΚΑΙ ΑΝΩ
25%
Ιατροί κατά πράξη και περίπτωση (κατηγορία Α) με ειδικότητες καρδιολογία, γαστρεντερολογία, νευρολογία, γυναικολογία και φυσιατρική (Ομάδα Β2)
Ύψος ποσού μηνιαίας υποβολής παραστατικών
Ποσοστό rebate επί τοις εκατό
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
0 €
ΕΩΣ
1.000 €
0%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
1.001 €
ΕΩΣ
1.500 €
30%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
1.501 €
ΕΩΣ
2.000
40%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
2.001 €
ΕΩΣ
5.000 €
50%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
5.001
ΚΑΙ ΑΝΩ
60%
Ιατροί κατά πράξη και περίπτωση (κατηγορία B) με λοιπές ειδικότητες που δεν ορίζονται στην ομάδα Β2 (Ομάδα Β3)
Ύψος ποσού μηνιαίας υποβολής παραστατικών
Ποσοστό rebate επί τοις εκατό
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
0 €
ΕΩΣ
1.000 €
0%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
1.001 €
ΕΩΣ
1.500 €
30%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
1.501 €
ΕΩΣ
2.000
40%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ AΠO
2.001 €
ΕΩΣ
5.000 €
50%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΑΠΟ
5.001
ΚΑΙ ΑΝΩ
60%
Φυσικοθεραπευτήρια και Φυσικοθεραπευτές (ιδιώτες και εταιρείες) (Ομάδα C1) - Υπηρεσίες Κέντρων Αποκατάστασης και Αποθεραπείας Ανοιχτής Περίθαλψης (Ομάδα C2)
Ύψος ποσού μηνιαίας υποβολής παραστατικών
Ποσοστό rebate επί τοις εκατό
ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΑΠΟ
0 €
ΕΩΣ
1.000 €
0%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΑΠΟ
1.001 €
ΕΩΣ
2.000
10%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΑΠΟ
2.001 €
ΕΩΣ
4.000 €
15%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΑΠΟ
4.001 €
ΕΩΣ
8.000 €
20%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΑΠΟ
8.001 €
ΚΑΙ ΑΝΩ
25%

Υπηρεσίες Μονάδων Χρόνιας Αιμοκάθαρσης και Μονάδων Τεχνητού Νεφρού

Ύψος ποσού μηνιαίας υποβολής παραστατικών
Ποσοστό rebate επί τοις εκατό
ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΑΠΟ
0 € ΕΩΣ
5.000 €
0%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΑΠΟ
5.001 € ΚΑΙ ΑΝΩ
5%

4. Το ποσό επιστροφής ("rebate") υπολογίζεται σε μηνιαία βάση, και αποδίδεται από τους υπόχρεους παρόχους υπηρεσιών υγείας, εντός μηνός από την έγγραφη ή ηλεκτρονική ατομική ειδοποίησή τους, σε λογαριασμό τραπέζης που θα υποδείξει ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
5. Η είσπραξη των εν λόγω ποσών γίνεται αποκλειστικά με ευθύνη και μέριμνα των υπηρεσιών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στα πλαίσια περιστολής των δαπανών για νοσηλεία, διαγνωστικές εξετάσεις και φυσικοθεραπείες.
6. Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δύναται να συμψηφίζει τα παραπάνω ποσά επιστροφής ("rebate') με ισόποσες οφειλές του προς τους παρόχους εντός του ίδιου ή/και του προηγούμενου έτους, όπως αυτές προκύπτουν από τα νόμιμα παραστατικά τους.
7. Η εφαρμογή της παρούσης υπουργικής απόφασης έχει ισχύ από 1.1.2014 έως και 31.12.2014.
8. Σε περίπτωση μη έγκαιρης καταβολής των οφειλόμενων ποσών, αυτά εισπράττονται με τη διαδικασία του ΚΕΔΕ.
9. Καταργείται η με αριθμό Υ9/οικ. 39259/5.5.2014 (ΦΕΚ 1202 Β) απόφαση του Υφυπουργού Υγείας.
Κάθε διάταξη προηγούμενων Υπουργικών Αποφάσεων αντίθετη προς τις διατάξεις της παρούσας απόφασης καταργείται.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 14 Αυγούστου 2014
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ

Πηγή: www.taxheaven.gr

ΣτΕ: Αναστολή στην εφαρμογή του “πλαφόν” μόνο για τα γενόσημα φάρμακα.

Αποφασίστηκε η αναστολή της υπουργικής απόφασης, ως προς το σκέλος το οποίο αφορά τον καθορισμό κατωτάτου, ελαχίστου ορίου στη συνταγογράφηση φαρμακευτικών σκευασμάτων εκτός προστασίας.


Δεκτή εν μέρει έκρινε το Συμβούλιο της Επικρατείας την αίτηση αναστολής του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ) και του Ιατρικού Συλλόγου της Αθήνας (ΙΣΑ) για το πλαφόν συνταγογράφησης φαρμάκων, σημειώνει ο Σύλλογος.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε τη Δευτέρα ο ΙΣΑ, “...μετά από σχετική ενημέρωσή μας από το Συμβούλιο της Επικρατείας, πληροφορηθήκαμε ότι το ΣτΕ έκανε με απόφασή του δεκτή εν μέρει την αίτηση αναστολής, την οποία είχε καταθέσει ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος, για την υπουργική απόφαση του υπουργού Υγείας, κ. Μάκη Βορίδη, περί καθορισμού ορίων στη συνταγογράφηση φαρμάκων.
Συγκεκριμένα, το ΣτΕ αποφάσισε την αναστολή της ως άνω υπουργικής απόφασης, ως προς το σκέλος το οποίο αφορά τον καθορισμό κατωτάτου, ελαχίστου ορίου στη συνταγογράφηση φαρμακευτικών σκευασμάτων εκτός προστασίας (γενοσήμων και off – patent) ανά γιατρό.
Το ΣτΕ έκανε δεκτό το πλαφόν στη δαπάνη συνταγογράφησης φαρμάκων ανά γιατρό, ειδικότητα και γεωγραφική περιοχή.
Αναμένουμε και την εκδίκαση της αίτησης ακύρωσης της ως άνω υπουργικής απόφασης, η οποία έχει προσδιορισθεί για τον ερχόμενο Νοέμβριο του 2014.
Πρέπει ο υπουργός Υγείας να κατανοήσει ότι οι οποιεσδήποτε υπουργικές αποφάσεις πρέπει να εκδίδονται μέσα από συνεννόηση και διάλογο με τους ανώτατους υγειονομικούς φορείς αλλά και με συνολική εκτίμηση των συνεπειών που δύνανται αυτές να επιφέρουν στη δημόσια υγεία και τη λειτουργία των γιατρών".

Επανέρχεται

Σχολιάζοντας την απόφαση του ΣτΕ, ο υπουργός Υγείας, Μάκης Βορίδης επεσήμανε τα εξής:
"Με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας το πλαφόν στη δαπάνη συνταγογράφησης φαρμάκων επανέρχεται.
Πρόκειται για σημαντική απόφαση, η οποία δείχνει μία ‘στροφή’ στη θέση του ΣτΕ.
Θα δούμε στην καθαρογραμμένη απόφαση τις σκέψεις του ΣτΕ για το ελάχιστο όριο συνταγογράφησης γενοσήμων. Πρέπει να δηλώσω ότι είμαι κατ΄ αρχήν ικανοποιημένος από τη συγκεκριμένη εξέλιξη".
Πηγή: iatronet.gr

Έρχονται τα απογευματινά χειρουργεία στο ΕΣΥ! Πόσo θα πληρώνουν οι ασθενείς.

Ανοίγουν τις πύλες τους το Σεπτέμβριο τα απογευματινά χειρουργεία του ΕΣΥ, στα πρότυπα των απογευματινών ιατρείων.
Έτσι όσοι ασθενείς πρέπει να χειρουργηθούν άμεσα και δεν μπορούν να περιμένουν σε λίστες αναμονής ενώ επιθυμούν να επιλέξουν και τον γιατρό που θα τους χειρουργήσει, θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν και το απόγευμα καταβάλλοντας τη σχετική αμοιβή.
Το νομοσχέδιο που είχε συνταχθεί από τον Άδωνι Γεωργιάδη προωθείται αντίστοιχα και από τον Μάκη Βορίδη και προβλέπει να μπορούν  ασθενείς που θα επιλέγουν να πάνε στο ΕΣΥ και όχι στον ιδιωτικό τομέα να χειρουργούνται απόγευμα αλλά με αμοιβή.
Πρόκειται για μια ρύθμιση που είχε προαναγγελθεί εδώ και καιρό και φαίνεται πως τώρα θα γίνει πράξη από τον Σεπτέμβριο.
Πάντως οι αμοβές των γιατρών θα προκαθοριστούν και θα καταβάλλονται από τους ασθενείς που θα επιλέγουν το νοσοκομείο και το γιατρό, είτε με την ιδιωτική τους ασφάλεια είτε με χρήματα από την τσέπη τους. 
Αντίστοιχα τα τελευταία χρόνια λειτουργούν τα απογευματινά ιατρεία όπου οι ασθενείς για να δούνε συγκεκριμένο γιατρό πληρώνουν με δικά τους χρήματα. 
Οι αμοιβές των χειρουργών, οι όροι συμμετοχής του προσωπικού και οι προϋποθέσεις της ολοήμερης λειτουργίας των χειρουργείων θα καθορισθούν με απόφαση του υπουργού Υγείας.
Βέβαια είναι και πολλά τα αγκάθια που προκύπτουν. 
 
Τα αγκάθια 
-Τα περισσότερα νοσοκομεία της χώρας δε διαθέτουν ούτε το απαραίτητο προσωπικό για την πρωινή τους λειτουργία.
-Για να ανοίξουν απόγευμα χειρουργικές αίθουσες θα πρέπει να παραταθούν βάρδιες γιατρών, νοσηλευτών και άλλων απαραίτητων εργαζομένων γεγονός που σημαίνει επιπλέον κόστος για το ΕΣΥ. Όμως σήμερα δεν μπορούν καλά καλά να πληρωθούν οι εφημερίες και οι υπερωρίες.
-Είναι άγνωστο πως θα γίνει ταυτόχρονη χρέωση του χειρουργείου με ιδιωτικά κριτήρια (καταβολή κόστους από ασθενή) αλλά και χρέωση Κλειστού Ενοποιημένου Νοσηλίου (ΚΕΝ), που συνήθως γίνεται στο ΕΣΥ όταν υπάρχει νοσηλεία ασθενούς.
-Τι θα γίνει με όσους δε διαθέτουν χρήματα να χειρουργηθούν με διαδικασίες εξπρές το απόγευμα, δεδομένου πως υπάρχει η εκτίμηση ότι οι χειρουργοί θα ρίξουν όλο το βάρος τους στους ιδιωτικούς ασθενείς. 
-Η πώληση ελκυστικών πακέτων σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να περιλαμβάνει και το απαραίτητο δωμάτιο Α' θέσης, γεγονός που αποκλείει όλους τους υπόλοιπους από μια καλύτερη φιλοξενία. 
-Πως θα πληρώνονται όσοι συμμετέχουν στην απογευματινή διαδικασία. Και το ζήτημα δεν αφορά μόνο τους χειρουργούς που θα μπαίνουν στα χειρουργεία αλλά και το λοιπό προσωπικό.
-Ποιες θα είναι οι δικλείδες ασφαλείας ώστε να μην γίνεται είσπραξη μαύρου χρήματος από γιατρούς που θα επισπεύδουν τα χειρουργεία για τους έχοντες και είναι πιθανό να τους χειρουργούν τις πρωινές ώρες;
-Την ώρα που σήμερα δεν επαρκούν τα κρεβάτια και πολλοί ασθενείς νοσηλεύονται σε ράντζα, πως θα διατηρούνται κενές κλίνες για να νοσηλεύονται όσοι πληρώνουν και χειρουργούνται το απόγευμα;
Πηγή: iatropedia.gr

Υπουργείο Υγείας: Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για το πλαφόν.

                                                                                                                     Αθήνα, 18 Αυγούστου 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σχετικά με την άρτι εκδοθείσα απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που αφορά την επιβολή πλαφόν στη συνταγογράφηση επισημαίνονται ότι, μετά την απόφαση αυτή αίρεται η αναστολή που είχε επιβληθεί με προσωρινή διαταγή στο πλαφόν και το πλαφόν στη συνταγογράφηση επανέρχεται σε ισχύ, απορριπτομένων των σχετικών αιτημάτων των ιατρικών συλλόγων.
Αυτό αποτελεί καταρχήν μια θετική εξέλιξη στην προσπάθεια της Πολιτείας, αφενός για να μειωθεί ο όγκος συνταγογράφησης και αφετέρου να ενισχυθεί η συνταγογράφηση γενόσημων φαρμάκων αυτονοήτως, χωρίς να διακυβεύεται η κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή του ασθενούς.
Περαιτέρω το ΣτΕ έκρινε ότι έπρεπε να ανασταλεί η υπουργική απόφαση κατά το μέρος της, που επέβαλε υποχρεωτικό ελάχιστο όριο συνταγογράφησης γενόσημων φαρμάκων.   
Για το θέμα ο Υπουργός Υγείας, Μάκης Βορίδης δήλωσε:
«Με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας το πλαφόν στη δαπάνη συνταγογράφησης φαρμάκων επανέρχεται. Πρόκειται για σημαντική απόφαση, η οποία δείχνει μία ‘στροφή’ στη θέση του ΣτΕ. Θα δούμε στην καθαρογραμμένη απόφαση τις σκέψεις του ΣτΕ για το ελάχιστο όριο συνταγογράφησης γενοσήμων. Πρέπει να δηλώσω ότι είμαι κατ΄ αρχήν ικανοποιημένος από τη συγκεκριμένη εξέλιξη».   

ΙΣ Πατρών-Δελτίο Τύπου: Προκήρυξη εκλογών.

ΔΕΛΤΙΟ   ΤΥΠΟΥ
Αρ. Πρωτ.: 8335/18-8-2014
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ    ΕΚΛΟΓΩΝ
       
       Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιατρικού Συλλόγου Πατρών βάσει της κείμενης νομοθεσίας περί Ιατρικών Συλλόγων προκηρύσσει την Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014 από την ανατολή (07:24) μέχρι την δύση (19:02) του ηλίου, στα γραφεία του Συλλόγου, Βότση 42. 2ος όροφος, αρχαιρεσίες για την ανάδειξη:
  1. Δεκατριαμελούς (13) Διοικητικού Συμβουλίου,
  2. Τριμελούς (3) Εξελεγκτικής Επιτροπής, ως και ισάριθμων αναπληρωματικών μελών.
  3. Προέδρου, Αντιπροέδρου, έξι (6) τακτικών μελών και ισάριθμων αναπληρωματικών μελών του  Πειθαρχικού Συμβουλίου.
  4. Δέκα (10) εκπροσώπων του Συλλόγου στην Γενική Συνέλευση του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου.
         Οι υποψηφιότητες πρέπει να υποβληθούν στον Σύλλογο μέχρι την Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014 και ώρα 12 το μεσημέρι.
     Δικαίωμα ψήφου έχουν οι ιατροί που έχουν εξοφλήσει την συνδρομή του έτους 2014, μέχρι την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014 και ώρα 12 το μεσημέρι.
    Σύμφωνα με τον Νόμο 727/77 η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος  είναι υποχρεωτική για όλα τα μέλη  και η παράλειψη αυτού συνιστά  Πειθαρχικό παράπτωμα που τιμωρείται.
   Ο κατάλογος των μελών που θα έχουν δικαίωμα ψήφου θα αναρτηθεί στα γραφεία Συλλόγου στις 19/9/2014. Όλα τα μέλη του Συλλόγου πρέπει να λάβουν γνώση του καταλόγου, έχουν δε δικαίωμα  να υποβάλλον  αίτηση για διόρθωση τυχόν λάθους μέχρι την Παρασκευή 26/9/2014 και ώρα 12 το μεσημέρι.
  Μετά την παραπάνω ημερομηνία δεν μπορεί να γίνει διόρθωση του καταλόγου.
      Επιτρέπεται με βάση την ισχύουσα Νομοθεσία, το ίδιο πρόσωπο να εκλεγεί ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ή του Πειθαρχικού Συμβουλίου του Ιατρικού Συλλόγου και ως εκπρόσωπός του στην Γενική Συνέλευση του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου (Ν.1425, Φ.Ε.Κ. 30/19-3-1984, Τεύχος Α΄).
Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Σ.Π.
Η Πρόεδρος                                                     Ο Γραμματέας
Άννα Μαστοράκου                                      Γεώργιος Σκρουμπής

Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

Τέλος το αυτόφωρο για τους οφειλέτες.

Αλλαγή της ισχύουσας νομοθεσίας, ώστε όσοι χρωστούν στην εφορία λόγω οικονομικής αδυναμίας και δεν είναι φοροφυγάδες να μην οδηγούνται με χειροπέδες στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα, εξετάζει η κυβέρνηση.

Μόνο το 2013 η Οικονομική Αστυνομία προχώρησε στη σύλληψη 3.072 ατόμων για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία και τους ασφαλιστικούς φορείς. Εκτιμάται πως το ύψος των χρεών αυτών ανέρχεται σε περίπου 10 δισ. ευρώ, ενώ εις βάρος των συλληφθέντων ασκήθηκαν ποινικές διώξεις. Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην οποία υπάρχει ως διακριτό έγκλημα και διώκεται ποινικά η μη καταβολή οφειλών προς το Δημόσιο.
Το οικονομικό επιτελείο, πάντως, προσανατολίζεται ακόμα και στην αύξηση των ποινών για τους φοροφυγάδες, ανθρώπους που επανειλημμένα επιχειρούν να αποκρύψουν εισοδήματα, ενώ έχουν την οικονομική δυνατότητα να εξοφλήσουν τα χρέη τους. Το θέμα της διαχείρισης των φοροφυγάδων και όσων έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο αποτελεί συναρμοδιότητα των Υπουργείων Οικονομικών και Δικαιοσύνης, και η διευθέτησή του θα περιληφθεί σε νομοσχέδιο, το οποίο σχεδιάζεται να κατατεθεί στη Βουλή τον Σεπτέμβριο.

Συλλήψεις ανά έτος από την Οικονομική Αστυνομία
:
  • 2012: 1.758 (χρέη 2,117 δισ. ευρώ)
  • 2013: 3.072 (οφειλές 9,947 δισ. ευρώ)
  • 2014 (α΄εξάμηνο): 717 (χρέη 480,285 εκατ. ευρώ)
Η αλλαγή της ισχύουσας νομοθεσίας εντάσσεται μεταξύ άλλων στις μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας, με τους δανειστές να ασκούν έντονες πιέσεις για ριζικό επανακαθορισμό των ποινών, από τις μικρές φορολογικές παραβάσεις έως τα εγκλήματα φοροδιαφυγής.

Ο νόμος του 1990
Τον Μάρτιο του 1990, ο τότε υπουργός Οικονομικών της οικουμενικής κυβέρνησης του Ξ. Ζολώτα, Γεώργιος Αγαπητός, πέρασε μια διάταξη νόμου, η οποία προβλέπει ποινικές κυρώσεις, με αυτόφωρο και φυλακή, για όσους έχουν καθυστερήσει περισσότερο από δύο μήνες να καταβάλουν τα χρήματα που αναλογούν στους φόρους τους ή δεν έχουν πληρώσεις τρεις συνεχόμενες δόσεις χρεών τους στην εφορία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα στην εφημερίδα «Τα Νέα», παρόλο που ο συγκεκριμένος υπουργός είχε μόλις για τρεις μήνες στα χέρια του το εν λόγω χαρτοφυλάκιο (13 Φεβρουαρίου-11 Απριλίου), ουδείς από τους διαδόχους του φρόντισε να αλλάξει την υπάρχουσα νομοθεσία. Οι «χαλαροί» έλεγχοι, η απουσία πιέσεων από ξένους δανειστές και οι δεκάδες διευκολύνσεις της εφορίας ήταν οι βασικοί παράγοντες για τη διατήρηση αυτής της κατάστασης. Ωστόσο, η έλευση της οικονομικής κρίσης και η ένταξη της χώρας στο μνημόνιο άλλαξαν άρδην το σκηνικό, με αποτέλεσμα χιλιάδες οφειλέτες του Δημοσίου να οδηγηθούν στο κρατητήριο, καθώς αδυνατούσαν να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία.
Πηγές από το ΥΠΟΙΚ και το Υπουργείο Δικαιοσύνης αναφέρουν πως από τις αρχές Σεπτεμβρίου όσοι χρωστούν στην εφορία και δεν βαρύνονται με πράξεις φοροδιαφυγής δεν θα συλλαμβάνονται, ωστόσο θα συνεχίσουν να απειλούνται με κατασχέσεις κινητών και ακίνητων περιουσιακών τους στοιχείων, βάσει των νέων διατάξεων για το ακατάσχετο των 1.500 ευρώ από μισθούς, συντάξεις ή καταθέσεις.

Βήμα-βήμα οι αλλαγές.Σύμφωνα με τα όσα έχουν τεθεί επί τάπητος με την τρόικα, αρχικά θα εκπονηθεί μια αναλυτική μελέτη με τις προβλέπόμενες διοικητικές και ποινικές κυρώσεις για φοροδιαφυγή και διαφθορά, προκειμένου να είναι σαφές τι ακριβώς προβλέπει ο νόμος.
Στη συνέχεια θα ξεκινήσει η διαδικασία διόρθωσης διατάξεων του νόμου 2523/1997, που αφορά σε «Διοικητικές και ποινικές κυρώσεις για φορολογική νομοθεσία», ο οποίος φέρει μεταξύ άλλων τις υπογραφές των τότε υπουργών Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου και Δικαιοσύνης Ευ. Γιαννόπουλου. Ο νόμος αυτός εξακολουθεί να αποτελεί μέχρι σήμερα τον κορμό της νομοθεσίας όσον αφορά στις κυρώσεις για φορολογικές παραβάσεις. Σε σχέση με τον νόμο 1882/1990 οι αλλαγές που έφερε ο αντίστοιχος του 1997 ήταν η τροποποίηση των ορίων φυλάκισης, που αναφέρονταν στο άρθρο 25.
Ειδικότερα, μετά τις αλλαγές του 1997, οι τέσσερις μήνες φυλάκιση για όσους χρωστούν περισσότερα από 100.000 δραχμές -το όριο του 1990- παραμένουν, ωστόσο η ληξιπρόθεσμη οφειλή διευρύνεται σε ένα εκατ. δραχμές και ανάλογα προσαρμόζονται και τα υπόλοιπα όρια χρεών. Παράλληλα, προβλέπεται ποινή φυλάκισης ενός έτους για όσους έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη 4,5 εκατ. δραχμές και πάνω (από 1,5 εκατ. δραχμές, που προέβλεπε ο νόμος του 1990). Το μόνο που άλλαξε ουσιαστικά από εκείνη την περίοδο ήταν οι δραχμές σε... ευρώ, με μια ελαφριά στρογγυλοποίηση προς όφελος του οφειλέτη. Τα 4,5 εκατ. δραχμές έγιναν 14.000 ευρώ, ωστόσο το όριο για να οδηγηθεί κάποιος στη φυλακή παρέμεινε χαμηλά (3.000 ευρώ).
Με τις υπάρχουσες οικονομικές συνθήκες και τη φορο-επιδρομή είναι πολύ εύκολο ένας φορολογούμενος να οφείλει το εν λόγω ποσό και με την ισχύουσα νομοθεσία να δει αστυνομικούς να του περνούν χειροπέδες και να τον οδηγούν στο κρατητήριο.
Πηγή: zougla.gr 

ΠΕΙΚ: CLAW BACK Α΄εξαμηνου 2014.

Μεχρι τελος Αυγουστου θα στειλει ο ΕΟΠΥΥ τα σημειωματα Claw back για το Α΄εξαμηνο 2014, συμψηφιζοντας (αρνουμενος να πληρωσει) με τους μηνες Απριλιο, Μαιο, Ιουνιο.

Πότε θα ανοίξουν τα Πολυϊατρεία; Όλο το χρονοδιάγραμμα λειτουργίας του ΠΕΔΥ-ου!

Μετά από τις έντονες διαμαρτυρίες των ασθενών αλλά και των γιατρών για την υποστελέχωση του ΠΕΔΥ-ου ο υπουργός υγείας πήρε θέση. Στο πλαίσιο αυτό προανήγγειλε μέσω Δελτίου Τύπου που εξέδωσε την 24ωρη λειτουργία από το Σεπτέμβριο των Πολυδύναμων Κέντρων Υγείας (Αστικού Τύπου), αρχικά και σε πιλοτική βάση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
 
Μάλιστα για να καλυφθούν τα κενά σε ιατρικό προσωπικό, σε πρώτη φάση προσλαμβάνονται σχεδόν 900 επικουρικοί ιατροί, ενώ σε δεύτερη φάση –και εντός του προγραμματισμού- θα προσληφθούν και μόνιμοι ιατροί.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο υγείας γνωστοποιεί ότι από τον Μάρτιο του 2014 που δημιουργήθηκε το Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (ΠΕΔΥ) και με τη διοικητική μεταφορά όλων των Πολυϊατρείων του ΕΟΠΥΥ (πρώην ΙΚΑ) στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) αποτέλεσε μια σημαντική μεταρρύθμιση η οποία λόγω του πρώιμου σταδίου της ενδέχεται να αντιμετωπίζει δυσκολίες.
Από τους 5.000 υπάρχοντες γιατρούς, οι 2.500 υπέγραψαν σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου ενώ η πλειοψηφία των υπολοίπων έχουν συμβληθεί με το ΠΕΔΥ.
Για να καλυφθούν τα κενά σε ιατρικό προσωπικό, σε πρώτη φάση προσλαμβάνονται (η διαδικασία βρίσκεται σε τελική φάση) σχεδόν 900 επικουρικοί ιατροί, ενώ σε δεύτερη φάση –και εντός του προγραμματισμού- θα προσληφθούν και μόνιμοι ιατροί.
Στόχος είναι στο επόμενο χρονικό διάστημα, με ορθολογικότερη αξιοποίηση δομών και προσωπικού, να λειτουργήσουν κέντρα όπου θα παρέχεται ολοκληρωμένη πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, με 24ωρη λειτουργία.
Έτσι τον Σεπτέμβριο προωθείται και εν συνεχεία ξεκινά η πιλοτική λειτουργία Πολυδύναμων Κέντρων Υγείας (Αστικού Τύπου), 24ωρης λειτουργίας, αρχικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
 
24ωρη λειτουργία.
Σημειώνεται ότι στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας περιλαμβάνονται εκτός του ΠΕΔΥ, τα τακτικά εξωτερικά ιατρεία νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας, καθώς και οι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ ιατροί.
Με την 24ωρη λειτουργία του ΠΕΔΥ θα υπάρχει αναφέρει το αρμόδιο υπουργείο υγείας σαφώς καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών οι οποίοι σήμερα προσέρχονται σε εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων που εφημερεύουν, ενώ επιπλέον θα υπάρχει ουσιαστική αποσυμφόρηση των νοσοκομείων από περιστατικά που δεν χρήζουν τριτοβάθμιας περίθαλψης.
Στο ίδιο πλαίσιο επιχειρείται να καλυφθούν οι ανάγκες που υπάρχουν, στα κέντρα υγείας των νησιών ενώ γίνεται προσπάθεια για την εκπόνηση σχεδίου επίλυσης του προβλήματος, ώστε από τη μια να καλυφθούν το δυνατόν περισσότερα άμεσα οι ανάγκες και από την άλλη να υπάρχει μόνιμη κάλυψη και επίλυση του προβλήματος.
Ωστόσο το αρμόδιο υπουργείο υγείας για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις αναφέρει ότι ''επιπλέον ήδη από τις 12 Αυγούστου προσελήφθησαν 112 επικουρικοί γιατροί οι θέσεις των οποίων έχουν προκηρυχθεί με υπουργική απόφαση και οι οποίοι θα καλύψουν ανάγκες τόσο στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο Κρήτης , Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα όσο και σε άλλες περιοχές της χώρας''.
 
Τι θα γίνει με τα Κέντρα Υγείας.
Τέλος, σχετικά με τα Κέντρα Υγείας –τόσο στην Αθήνα όσο και στην περιφέρεια- και την αρτιότητα του εξοπλισμού τους, αξίζει να σημειωθεί ότι οι χώροι των ιατρείων και των εξετάσεων είναι κλιματιζόμενοι καθώς και στις περισσότερες των περιπτώσεων διαθέτουν μεγάλες κλιματιζόμενες αίθουσες που διατίθενται προς το κοινό τις περιόδους καύσωνα».
Πηγή: iatropedia.gr

Πλαφόν συνταγογράφησης: Δεκτό εν μέρει αποφάσισε το ΣτΕ.

Δεκτή εν μέρει έκρινε τελικά το ΣτΕ την αίτηση αναστολής του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου και του ΙΣΑ για το πλαφόν συνταγογράφησης φαρμάκων.
Συγκεκριμένα, το ΣτΕ αποφάσισε την αναστολή της υπουργικής απόφασης (αναφορικά με το πλαφόν συνταγογράφησης), ως προς το σκέλος το οποίο αφορά τον καθορισμό κατωτάτου, ελαχίστου ορίου στη συνταγογράφηση φαρμακευτικών σκευασμάτων εκτός προστασίας (γενοσήμων και off – patent) ανά γιατρό. Το ΣτΕ έκανε δεκτό το πλαφόν στη δαπάνη συνταγογράφησης φαρμάκων ανά γιατρό, ειδικότητα και γεωγραφική περιοχή.
Σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, αναμένουμε και την εκδίκαση της αίτησης ακύρωσης της ως άνω υπουργικής απόφασης, η οποία έχει προσδιορισθεί για τον ερχόμενο Νοέμβριο του 2014.
Πρέπει ο υπουργός Υγείας, αναφέρει ο ΠΙΣ, «να κατανοήσει ότι οι οποιεσδήποτε υπουργικές αποφάσεις πρέπει να εκδίδονται μέσα από συνεννόηση και διάλογο με τους ανώτατους υγειονομικούς φορείς αλλά και με συνολική εκτίμηση των συνεπειών που δύνανται αυτές να επιφέρουν στη δημόσια υγεία και τη λειτουργία των γιατρών».
Πάντως από την πρώτη στιγμή, οι γιατροί και ειδικότερα οι πρόεδροι των δύο κορυφαίων θεσμικών ιατρικών οργάνων του ΠΙΣ και του ΙΣΑ, έκαναν λόγο για επαχθές μέτρο, το οποίο δυσχεραίνει το έργο των γιατρών, αλλά και την υγεία των ασθενών.
Από την πλευρά του ο ΙΣΑ σε ανακοίνωσή του αναφέρει:
«Με την ΣτΕ ΕΑ (Ολομ) 274/2014 απόφασή του, το Συμβούλιο της Επικρατείας, συνεκδικάζοντας την αίτηση του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών και του ΠΙΣ για την αναστολή εκτελέσεως της νεότερης υπουργικής αποφάσεως με την οποία καθορίστηκε πλαφόν συνταγογράφησης, δέχτηκε αυτές εν μέρει. Θυμίζουμε ότι το Δικαστήριο με την 59/2014 απόφασή του που εκδόθηκε επί αιτήσεως αναστολής εκτελέσεως του ΙΣΑ είχε αναστείλει την εφαρμογή της προγενέστερης υπουργικής απόφασης.
Σύντομα θα ενημερώσουμε τα μέλη μας για την νέα κρίση του Δικαστηρίου με την οποία τα αιτήματά μας έγιναν εν μέρει αποδεκτά κατά το μέρος που αφορά στον καθορισμό κατωτάτου, ελαχίστου ορίου στη συνταγογράφηση φαρμακευτικών σκευασμάτων εκτός προστασίας, ανά γιατρό.
Ο ΙΣΑ θα συνεχίσει να αγωνίζεται για την επαγγελματική ελευθερία και την ελευθερία της επιστημονικής κρίσης των γιατρών και την άσκηση της ιατρικής σύμφωνα με κανόνες, με γνώμονα το πραγματικό συμφέρον του ασθενή και της υγείας του.
Θυμίζουμε τέλος ότι η αίτηση ακυρώσεως θα εκδικαστεί τον Νοέμβριο του 2014».
Πηγή: http://www.onmed.gr/farmako

Επιστολή του ΣΕΥΠ-ΕΟΠΥΥ Θεσσαλονίκης-Β.Ελλάδος προς την 3η και 4η ΥΠΕ.

Διαβάστε την επιστολή: ΕΔΩ

Βορίδης στο ygeia360.gr: Με ικανοποιεί η απόφαση του ΣτΕ για την επαναφορά του πλαφόν συνταγογράφησης!

Την ικανοποίησή του για την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία γίνονται δεκτά τα επιχειρήματα του υπουργείου Υγείας για τον καθορισμό πλαφόν στην δαπάνη συνταγογράφησης φαρμάκων, ανά γιατρό, ειδικότητα και γεωγραφική περιοχή, εκφράζει την Δευτέρα 18 Αυγούστου στο ygeia360.gr ο υπουργός Υγείας Μάκης Βορίδης.

Συγκεκριμένα, ο Μάκης Βορίδης δηλώνει χαρακτηριστικά στο ygeia360.gr για το θέμα:

"Με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας το πλαφόν στην δαπάνη συνταγογράφησης φαρμάκων επανέρχεται. Πρόκειται για σημαντική απόφαση, η οποία δείχνει μία 'στροφή' στη θέση του ΣτΕ. Θα δούμε στην καθαρογραμμένη απόφαση τις σκέψεις του ΣτΕ για το ελάχιστο όριο συνταγογράφησης γενοσήμων. Πρέπει να δηλώσω ότι είμαι κατ' αρχήν ικανοποιημένος από την συγκεκριμένη εξέλιξη".
Βασίλης Βενιζέλος

Πεντέας και Παπαρούπας διοικητές σε 1η και 2η ΥΠΕ.

Ο οδοντίατρος κ. Σταύρος Πεντέας αναλαμβάνει διοικητής της 1ης Υ.ΠΕ. Αττικής και ο γιατρός κ. Αθανάσιος Παπαρούπας της 2ης Υ.ΠΕ. Πειραιώς & Αιγαίου μετά από απόφαση του αναπληρωτή Υπουργού Υγείας κ. Λεωνίδα Γρηγοράκου που δημοσιεύθηκε στη "Διαύγεια".
Η θητεία τους ως διοικητές σύμφωνα με την απόφαση του κ. Γρηγοράκου θα είναι διετής και η απασχόλησή τους πλήρης και αποκλειστική.
Ο κ. Πεντέας είναι πτυχιούχος του τμήματος Οδοντιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και υπάλληλος του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ).
Ο κ. Παπαρούπας είναι πτυχιούχος Ιατρικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας και γιατρός του ΕΟΠΥΥ.
Χριστίνα Χατζηπαλαμουτζή/ygeia360.gr