Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014

Έρχεται νέο ψαλίδισμα στους μισθούς των νοσοκομειακών γιατρών! Τι σχεδιάζει ο Βορίδης.

Ο ''κόμπος έχει φτάσει πλέον στο χτένι'' για τους νοσκομειακούς γιατρούς οι οποίοι είδαν όχι μόνο στα χρόνια του μνημονίου να χάνεται το εισόδημα τους κατά 40% αλλά και να αυξάνεται ο όγκος δουλειάς τους λόγω των τραγικών ελλείψεων σε ιατρικό προσωπικό που αντιμετωπίζει το ΕΣΥ.
Έτσι οι γιατροί επιδιώκουν αύξηση στις αμοιβές τους αλλά το θέμα είναι τι θα πράξει η κυβέρνηση.
Βαρύ αναμένεται να είναι το κλίμα από το Σεμπτέμβριο στον ευασίστητο χώρο της υγείας αφού οι δανειστές πιέζουν ασφυκτικά την κυβέρνηση όχι μόνο να ενταχθούν και οι γιατροί στο ενιαίο μισθολόγιο αλλά να τους δοθεί η ευκαιρία να έχουν κι άλλα εισοδήματα εντός του νοσοκομείου με την καθιέρωση των απογευματινών χειρουργείων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τροϊκανοί έχουν εκφράσει την άποψη να δοθεί η δυνατότητα στο ιατρικό προσωπικό να εισπράττει χρήματα απ ευθείας από τις τσέπες των ασφαλισμένων για την παροχή διαφόρων υπηρεσίων. 
Ωστόσο πηγές αναφέρουν ότι ο Μάκης Βορίδης αποκλείει ένα τέτοιο ενδεχόμενο κυρίως για να μην ξεσηκωθούν τόσο ασθενείς όσο και γιατροί.
Επιμένει πως η μόνο ειδικότητα που θα έχει τέτοια δυνατότητα είναι η χειρουργική μετά και την ψήφιση του νόμου που επιτρέπει τα απογευματινά χειρουργεία στο ΕΣΥ με αμοιβή. 
Από την άλλη πλευρά τρόπους ώστε να μη μειωθούν περαιτέρω οι μισθοί των νοσοκομειακών γιατρών αναζητά η κυβέρνηση δεδομένου ότι οι συναρμόδιοι υπουργοί φοβούνται νέο κύμα αντιδράσεων από τον κλάδο στην περίπτωση που ενταχθούν στο ενιαίο μισθολόγιο. 
Η ένταξή τους άλλωστε στο συγκεκριμένο μισθολόγιο, θα σήμαινε περαιτέρω κούρεμα των αμοιβών τους την ώρα που οι μισθοί τους βρίσκονται στο κατώτατο σημείο. 
Ωστόσο η απόφαση αυτή αναμένεται να ληφθεί κεντρικά από το Μέγαρο Μαξίμου και θα αποτελέσει γραμμή της κυβέρνησης υπό τις ...οδηγίες βέβαια της τρόικας.
 
Έχει ξεφύγει η κατάσταση.
 
Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας νοσοκομειακών γιατρών (ΟΕΝΓΕ) κ. Δημήτρης Βαρνάβας δήλωσε ότι η κατάσταση στα νοσοκομεία της χώρας έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο:
“Τμήματα και ολόκληροι τομείς καταρρέουν από έλλειψη γιατρών. Τα κονδύλια που απομένουν στα ταμεία των νοσοκομείων μετά βίας επαρκούν για αγορά γάζας.
Τα φάρμακα έχουν καταστεί είδος υπό εξαφάνιση”...
Σύμφωνα με τον κ. Βαρνάβα, αντί να ασχοληθούν με τα σοβαρά προβλήματα, οι διοικήσεις έχουν αποδυθεί σε ανηλεές κυνήγι των ασθενών για είσπραξη των πεντάευρων.
Καταλήγοντας ο πρόεδρος των νοσοκομειακών γιατρών αναφέρει πως η Ομοσπονδία ζητεί προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, χρηματοδότηση και θεσμική στήριξη του δημόσιου συστήματος Υγείας με σεβασμό στην αξιοπρέπεια των ασθενών, οι οποίοι εξευτελίζονται σε νοσοκομεία, που ούτε τα στοιχειώδη για τη νοσηλεία τους δε μπορούν να παρέχουν.
Πηγή: iatropedia.gr

Τελικά πότε πληρώνουμε και πότε όχι τους ιδιώτες γιατρούς του ΕΟΠΥΥ! Δείτε τι ισχύει.

Σύγχυση επικρατεί στους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ για το πότε πληρώνουν και πότε όχι τους συμβεβλημένους γιατρούς! Μάλιστα δεν είναι λιγές οι φορές, όπως έχει καταγγείλει η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ πως παρατηρείται το φαινόμενο αρκετοί γιατροί να κλείνουν το πλαφόν των δωρεάν επισκέψεων ήδη από τις πρώτες μέρες του μήνα με συνέπεια οι ασθενείς ασφαλισμένοι να μην ξέρουν πότε να πληρώσουν και πότε όχι τους ιδιώτες γιατρούς του Οργανισμού. 
Δεν είναι λίγες οι φορές που καταγγελίες φθάνουν ακόμη και στο γραφείο του υπουργού Υγείας ότι ασθενείς ενώ πηγαίνουν σε συμβεβλημένους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ αναγκάζονται να πληρώνουν. 
Παρότι η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα του Οργανισμού όλα τα ονόματα των γιατρών και τις επισκέψεις που έχουν ήδη πραγματοποιήσει οι γιατροί ώστε να γνωρίζει ο κάθε ασθενής αν έχει ξεπεραστεί ή όχι το πλαφόν, σε κάποιες περιπτώσεις οι ασφαλισμένοι πληρώνουν χωρίς να πρέπει. 
Θέμα βέβαια που απασχολεί χιλιάδες ασθενείς δεδομένου πως δεν μπορούν ακόμη να επισκεφθούν τα πολυιατρεία του ΠΕΔΥ τα οποία υπολειτουργούν και περιορίζονται στην έκδοση συνατγών φαρμάκων. 
Όμως η ιατρική επίσκεψη σε συμβεβλημένους ιατρούς του ΕΟΠΥΥ ΔΕΝ απαιτεί καμία πληρωμή εκτός αν:
1. Υπάρχουν ιατρικές πράξεις και άρα νόμιμη συμμετοχή 15%.
2. Η επίσκεψη είναι εκτός πλαφόν των 300 πια επισκέψεων και έχει ενημερωθεί γι’ αυτό ο ασφαλισμένος. Να σημειωθεί ότι οι δωρεάν επισκέψεις έχουν αυξηθεί ξανά μέχρι το τέλος Ιουνίου.  
 3. Ο ασφαλισμένος επιθυμεί την παροχή υπηρεσιών που ΔΕΝ έχουν κοστολογηθεί από τον ΕΟΠΥΥ και άρα ο γιατρός δικαιούται να ζητήσει νόμιμα αμοιβή γι’ αυτές.
4.Ο ασφαλισμένος  επιλέξει με δική του πρωτοβουλία να επισκεφθεί το γιατρό εκτός των ωρών λειτουργίας του ιατρείου και έχει συμφωνήσει για ιδιωτική επίσκεψη.
Με βάση τις διευκρινήσεις τόσο του υπουργείου Υγείας όσο και του ΕΟΠΥΥ: 
1. Εκτός από τις περιπτώσεις με 15% συμμετοχή σε πράξεις (όπου το ηλεκτρονικό σύστημα βγάζει ακριβώς το ποσό που νομίμως επιβαρύνεται ο ασθενής) δεν υπάρχει διατίμηση στην τιμή επίσκεψης. Αυτό σημαίνει ότι νομίμως ο κάθε γιατρός δικαιούται να ζητήσει όποιο ποσό επιθυμεί από τον ασθενή αν συντρέχουν οι παραπάνω λόγοι για τους οποίους ο ΕΟΠΥΥ δεν εμπλέκεται στο κόστος της παροχής ιατρικών υπηρεσιών.
2. Είναι επίσης γνωστό ότι εκτός των συμβεβλημένων όλοι οι υπόλοιποι ιδιώτες γιατροί έχουν νόμιμα το δικαίωμα πιστοποίησης από το ΕΟΠΥΥ και συνεπώς τη δυνατότητα να δίνουν φάρμακα και εξετάσεις μέσω της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Οι παραπάνω γιατροί όμως πληρώνονται νομίμως ιδιωτικά μόνο από τον ασθενή και ο ΕΟΠΥΥ δεν έχει καμιά σχέση με το κόστος της επίσκεψης.
Να σημειωθεί ότι τους συμβεβλημένους γιατρούς μπορούν οι ασφαλισμένοι να τους επισκέπτονται δωρεάν ενώ μπορούν να τους εντοπίσουν μέσω της ιστοσελίδας του ΕΟΠΥΥ (www.eopyy.gov.gr).
Πηγή: iatropedia.gr

Αλλάζει το ωράριο των γιατρών στο ΕΣΥ: Ποια τα σχέδια του Βορίδη!

Αποφασισμένος να αλλάξει τα πάντα στο χώρο της υγείας φαίνεται ότι είναι ο Μάκης Βορίδης. Με το επιχείρημα ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απεφάνθη πως το ωράριο του κλάδου θα πρέπει να περιορίζεται στις 48 ώρες εβδομαδιαίως ο αρμόδιος υπουργός αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να αλλάξει το ωράριο των νοσοκομειακών γιατρών. Τι σχεδιάζει.
 
Ακόμη και αλλαγές στο ωράριο τους απειλεί τους νοσοκομειακούς γιατρούς ότι θα κάνει ο υπουργός Υγείας αφού αφήνει ξεκάθαρα να εννοηθεί πως μπορεί να τους βάλει να εργασθούν ακόμη και σε κυκλικές βάρδιες. 
Ο κ.Βορίδης θέλοντας προφανώς να δείξει την ενόχλησή του για το γεγονός ότι οι νοσοκομειακοί γιατροί είχαν προσφύγει στα αρμόδια δικαστικά όργανα, δήλωσε πρόσφατα ότι όλα είναι πιθανά αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απεφάνθη πως δεν πρέπει να εργάζονται πάνω από 48 ώρες την εβδομάδα. 
«Οι ίδιοι πήγαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όμως το 48ωρο έχει και επιπτώσεις. Ας επιλέξουν»  είχε διαμηνύσει στους γιατρούς με νόημα αφήνοντας να εννοηθεί ότι αφού προσέφυγαν στα ευρωπαϊκά δικαστήρια θα υποστούν και τις συνέπειες. 
Πάντως μέχρι στιγμής ο Μάκης Βορίδης μάλλον θα ασχοληθεί με τις ελλείψεις προσωπικού στα νοσοκομεία παρά τις 2800 προσλήψεις που ανακοίνωσε καθώς μέχρι τότε παραμένει άγνωστο εάν θα μπορεί να εφαρμόσει κυκλικό ωράριο του ιατρικού προσωπικού.
Πηγή: iatropedia.gr

Πολιτική υπέρ της φαρμακοβιομηχανίας η διαχείριση των ΜΥΣΥΦΑ από τον Βορίδη...

Πολύ σοβαρά και εύλογα ερωτήματα προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο ο υπουργός Υγείας Μάκης Βορίδης αντιμετωπίζει το θέμα των τιμών και των διικτύων διανομής των μη υποχρεωτικώς συνταγογραφουμένων φαρμάκων (ΜΥΣΥΦΑ)!
Την στιγμή κατά την οποία (α) διακηρυγμένη πολιτική της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας είναι οι μειώσεις στις τιμές των φαρμάκων, (β) διακηρυγμένη επίσης πολιτική της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας είναι η δραστική πτώση των τιμών για τα ΜΥΣΥΦΑ, (γ) ενδεχόμενο το οποίο μελετά πολύ σοβαρά η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας είναι η πλήρης απελευθέρωση των δικτύων διανομής των ΜΥΣΥΦΑ, εάν δεν έχει σημειωθεί μείωση των τιμών πώλησης των εν λόγω φαρμακευτικών σκευασμάτων μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ο Μάκης Βορίδης εμφανίζεται να εφαρμόζει μία ακατανόητη εν πολλοίς πολιτική: Με δική του οδηγία, δεν υπήρξε καμία μεταβολή στις τιμές για τα 83 φαρμακευτικά σκευάσματα τα οποία μετακινήθηκαν πριν λίγες ημέρες στην λίστα των ΜΥΣΥΦΑ...
Τι σημαίνει η ως άνω πολιτική επιλογή του Μάκη Βορίδη; Το εξής απλό: Ο υπουργός Υγείας και η κυβέρνηση είτε ενδιαφέρονται μόνον για την μετακίνηση των ΜΥΣΥΦΑ στα ράφια των σούπερ μάρκετ όλης της χώρας είτε ενδιαφέρονται για την μείωση των τιμών των εν λόγω φαρμακευτικών σκευασμάτων, αλλά μόνον υπό την προϋπόθεση ότι αυτή μείωση δεν θα πλήξει τα έσοδα της φαρμακοβιομηχανίας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι τιμές των 83 νέων ΜΥΣΥΦΑ παρέμειναν αμετάβλητες επί του καταλόγου του νέου δελτίου τιμών φαρμάκων.
Στην δεύτερη περίπτωση, λοιπόν, ο Μάκης Βορίδης επιδιώκει η μείωση στις τιμές των ΜΥΣΥΦΑ να προκύψει μόνον με την μορφή των εκπτώσεων τις οποίες θα προσφέρουν οι φαρμακοποιοί, ή τα σούπερ μάρκετ, στους ασφαλισμένους και τους καταναλωτές, δηλαδή με τρόπο ο οποίος δεν θα θίξει τα σχετικά έσοδα της φαρμακοβιομηχανίας...
Η διαχείριση των εν λόγω 83 νέων ΜΥΣΥΦΑ από τον υπουργό Υγείας και την επιτροπή τιμών φαρμάκων του υπουργείου Υγείας αποτελεί αποκαλυπτική και διαφωτιστική ένδειξη για τις πραγματικές σχετικές προθέσεις της κυβέρνησης και προετοιμάζουν για την... πραγματική μείωση των τιμών των (συσκευασιών) των ΜΥΣΥΦΑ στα σούπερ μάρκετ.
Με άλλα λόγια, η "μεταρρύθμιση" της απελευθέρωσης των δικτύων διανομής για τα ΜΥΣΥΦΑ πρέπει να θεωρείται ήδη ως δεδομένη...
Βασίλης Βενιζέλος/ygeia360.gr

Τετάρτη 20 Αυγούστου 2014

Υπουργείο Υγείας: Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τα άρθρα 54 του ν.4272/11-7-2014 και 2 του ν.4279/8-8-2014 (Επικουρικοί Ιατροί).

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 4272/11-7-14 (ΦΕΚ 145Α), «στην περίπτωση που η θέση επικουρικού ιατρού προκηρυχθεί και καλυφθεί, η θητεία του υπηρετούντος επικουρικού ιατρού παρατείνεται υποχρεωτικά μέχρι την κάλυψη της θέσης από τον επικουρικό ιατρό που διορίζεται, για χρονικό διάστημα όμως που δεν υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες».
Σύμφωνα με το άρθρο δεύτερο του ν.4279/8-8-2014 (ΦΕΚ 158Α ) προστέθηκαν τα ακόλουθα:
Α)«Η θητεία των επικουρικών ιατρών η οποία έληξε από 01.06.2014 ή λήγει εντός τριμήνου από της δημοσιεύσεως παρόντος, δύναται να παραταθεί έως και έξι (6) μήνες εάν η θέση δεν έχει προκηρυχθεί υπό την προϋπόθεση να υπάρχει ανάλογη πίστωση στον προϋπολογισμό του νοσοκομείου.»
Β) Η παρ. 3 του άρθρου 21 του ν. 4213/2013 (Α΄ 221) που προστέθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 4238/ 2014, τροποποιείται ως ακολούθως:
«3. Η ισχύς της παραγράφου 1 της παρούσας διάταξης αρχίζει 1.1.2015.»
Γ) Στην πρώτη παράγραφο του άρθρου 54 του ν. 4272/2014 προστίθεται δεύτερο ως εξής: «Οι επικουρικοί ιατροί που υπηρετούν και παρατείνουν τη θητεία τους ως άνω δύνανται να υποβάλουν υποψηφιότητα εκ νέου για θέση επικουρικού ιατρού χωρίς να παραιτούνται της θέσεώς τους.»
Σε συνέχεια των ανωτέρω διευκρινίζεται ότι:
Α) Ο επικουρικός ιατρός του οποίου η θέση έχει προκηρυχθεί και έχει καλυφθεί υποχρεούται να παραμείνει στη θέση του μέχρι την ανάληψη υπηρεσίας του επόμενου ιατρού και το χρονικό διάστημα της παράτασης δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες. Στην περίπτωση παραίτησης έχει τις κυρώσεις που προβλέπονται για τους επικουρικούς ιατρούς που παραιτούνται η αρνούνται διορισμό σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 2 του ν. 3868/2010 (ΦΕΚ 129Α).
Οι ιατροί που υπηρετούν και παρατείνουν την θητεία τους με βάση τα ανωτέρω μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα για νέα θέση επικουρικού ιατρού σε επικείμενη προκήρυξη χωρίς να παραιτούνται της θέσεως τους σύμφωνα με τον ν.4279 άρθρο δεύτερο.
Β) Στις περιπτώσεις όπου η θέση του επικουρικού ιατρού δεν έχει προκηρυχθεί και η θητεία του ήδη υπηρετούντος έληξε από 01.06.2014 ή λήγει εντός τριμήνου από τη δημοσίευση του ν.4279 αυτή δύναται να παραταθεί έως και έξι (6) μήνες με απαραίτητη προϋπόθεση να υπάρχει η ανάλογη πίστωση. Οι Διοικητές των Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων οφείλουν να καλέσουν τους ανωτέρω ιατρούς προκειμένου, εφόσον αυτοί το επιθυμούν, να υπογράψουν την αντίστοιχη παράταση της σύμβασης. Αντίγραφα των συμβάσεων αυτών υποχρεούνται να αποστέλλουν στην υπηρεσία μας προκειμένου να προβεί σε διαγραφή των αιτήσεων εφόσον υπάρχει σχετική εγγραφή στον κατάλογο των επικουρικών ιατρών. Για τα ανωτέρω οι Διοικητές ενημερώνουν σχετικά τους ιατρούς. Στην περίπτωση που ο ιατρός επιθυμεί να παραμείνει στον κατάλογο και να διεκδικήσει νέο διορισμό δεν επιτρέπεται να υπογράψει σύμβαση για παράταση της θητείας του.
Δείτε την ανακοίνωση για τους Επικουρικούς Ιατρούς: ΕΔΩ

ΙΣΑ: Δεν πρόκειται για αντιδικία συντεχνιών.

Προς τον
κ. Νικόλαο Βουλέλη
Διευθυντή
Εφημερίδα των Συντακτών
Κολοκοτρώνη 8
ΤΚ 10561 Σύνταγμα
Αθήνα

Αθήνα 20-8-2014
                                                                                                 ΑΠ 46206

Αναγκαζόμαστε να επανέλθουμε σε ένα θέμα που φαίνεται ότι δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό. Τούτο εξάλλου γίνεται καταφανές και από το νέο, σημερινό, σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδος σας με τίτλο «Αγωγή φρονηματικού τύπου», όπου αναφέρεται ανακριβώς αφενός ότι ο ΙΣΑ έκανε μία προσπάθεια φρονηματισμού του τύπου, ή ότι απευθύνθηκε στον κ. Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για το σχετικό δημοσίευμα, γεγονός που διαψεύδουμε.
Το ζήτημα που έθεσε ο Ιατρικό Σύλλογος Αθηνών δεν ήταν βεβαίως ένα ζήτημα «αντιδικίας συντεχνιών». Αυτός ουδέποτε ήταν ο στόχος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών. Απαιτείται λοιπόν μεγαλύτερα ψυχραιμία. Αντί άλλου, θα αναμέναμε από τον συνάδελφό σας να επανορθώσει.
Ο ΙΣΑ αντέδρασε, δικαιολογημένα πιστεύουμε, σε ένα άρθρο που με αφορμή ένα μεμονωμένο περιστατικό, θέλησε να επιτεθεί συνολικά κατά του ιατρικού σώματος, ισοπεδώνοντας υπολήψεις, επιδιώκοντας, με γενικότητες και χωρίς συγκεκριμένες αναφορές, να στιγματίσει όλους τους συναδέλφους που σε μία δύσκολη οικονομική συγκυρία δίνουν το δικό τους άνισο αγώνα. Το άρθρο επεδίωκε να διαταράξει τη σχέση γιατρού- ασθενή και εκεί, οι ιατροί στο σύνολό τους παραλληλίζονται με «τον μπακάλη της γειτονιάς, δηλαδή με κάποιον που άμα δεν προσέξουμε θα ρίξει και μερικές φέτες μπαγιάτικο τυρί στο πακέτο για να το ξεφορτωθεί» και κατηγορούνται ευθέως ότι ενεργούν με κύριο σκοπό τη «μεγιστοποίηση των εσόδων τους».
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                 Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γ. ΠΑΤΟΥΛΗΣ                 ΕΥΣΤ. ΤΣΟΥΚΑΛΟΣ

Νέα Υπουργική απόφαση για τον καθορισμό ποσοστού rebate (ΦΕΚ 2247/Β'/18-8-2014)


Δείτε το ΦΕΚ και τα ποσοστά: ΕΔΩ

ΠΑΣΙΔΙΚ: Ανακοίνωση σχετικά με την Π.Ο.Λ. 1191 (Φορολογική μεταχείριση ποσών rebate/claw back).

Αθήνα, 19/08/2014
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Μετά τη δημοσίευση της Π.Ο.Λ. 1191/12-08-2014 από την Γεν. Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, που αφορά την φορολογική μεταχείριση των ποσών που μας αρπάζουν πίσω μέσω του rebate και claw back για το έτος 2013, σας κοινοποιούμε την άποψη του νομικού συμβούλου του Συνδέσμου μας, για να διευκολυνθεί περαιτέρω η κάθε μονάδα μέλος μας στους φορολογικούς και νομικούς χειρισμούς της, αναφορικά με το παραπάνω θέμα.
Σχετικά με την πρόσφατα δημοσιευθείσα ΠΟΛ 1191/2014 (φορολογική μεταχείριση ποσών clawback και rebate) και κατά πόσον η «πρόβλεψη» στον ισολογισμό συνιστά αποδοχή τους η γνώμη μας έχει ως εξής:
Σύμφωνα με την παράγραφο Α7 της ΠΟΛ 1191/12.8.2014 (φορολογική μεταχείριση ποσών clawback και rebate) «δύναται» να γίνει «πρόβλεψη» των ποσών επιστροφής «στη χρήση που αφορούν» και σε αυτή την περίπτωση «βαρύνουν τη χρήση αυτή». Ειδάλλως, θα βαρύνουν την χρήση κατά την οποία θα εκδοθεί το σχετικό πιστωτικό τιμολόγιο.
Σε σχέση με τον ΦΠΑ, δεν μπορεί να γίνει σχετικός συμψηφισμός και αφαίρεσή του σχετικού ποσού επί της εκπτώσεως, με σχετική αλλαγή στις υποβληθείσες δηλώσεις, αλλά αντίθετα αυτό θα γίνει μετά την έκδοση του σχετικού πιστωτικού τιμολογίου και για την χρήση κατά την οποία θα εκδοθεί αυτό.
Τέλος ορίζεται ότι τα πιστωτικά τιμολόγια εκδίδονται στην τρέχουσα χρήση έστω και εάν αφορούν συναλλαγές προηγούμενης διαχειριστικής περιόδου κατά το παράδειγμα των πιστωτικών τιμολογίων κατά την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου (περιόδου 2007 - 2011).
Επίσης, το άρθρο 448 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας προβλέπει ότι τα βιβλία τα οποία οι έμποροι και άλλοι επαγγελματίες τηρούν κατά τον εμπορικό νόμο ή από άλλες διατάξεις, εφόσον όμως έχουν συνταχθεί κατά τον νόμιμο τύπου, αποτελούν μεταξύ εμπόρων ή άλλων προσώπων υποχρεωμένων να τηρούν όμοια βιβλία πλήρη απόδειξη για όσα αναφέρονται σε αυτά, επιτρεπομένης της ανταπόδειξης.
Υφίσταται βεβαίως απόρρητο των λογιστικών βιβλίων όμως αυτό κάμπτεται υπέρ του προϊσταμένου της αρμόδιας της Δ.O.Y. Εξαιρετικά, επιπλέον, επιτρέπεται και σε άλλους φορείς του στενού πυρήνα του δημοσίου μόνο όταν υπάρχει θέμα προστασίας του δημοσίου συμφέροντος καθώς επίσης στους ασφαλιστικούς οργανισμούς κατά την αναζήτηση ασφαλιστικών εισφορών ή άλλων νομίμων δικαιωμάτων τους. Συνεπώς, ο ΕΟΠΥΥ μπορεί να ζητήσει και να λάβει γνώση των εμπορικών βιβλίων των παρόχων υγείας.
Σχετικά με το εάν η «πρόβλεψη» στα λογιστικά βιβλία ισοδυναμεί με αναγνώριση της οφειλής η άποψή μου είναι ότι παρότι η «πρόβλεψη» δεν είναι υποχρεωτική αλλά δυνητική, εν τούτοις αφορά νομοθετημένη «επιστροφή» υπολογισμένη με αναλυτικό σημείωμα. Εφόσον κατά τον χρόνο της πρόβλεψης δεν έχει εκδοθεί δικαστική απόφαση η οποία να αναστέλλει την εκτέλεση της πράξεως του ΕΟΠΥΥ, τότε αυτή είναι σε ισχύ, ανεξαρτήτως εάν ο διοικούμενος συμφωνεί με αυτήν ή όχι. και ανεξαρτήτως του εάν την έχει προσβάλλει ή όχι. Συνεπώς, κατά την γνώμη μου το θέμα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί αποκλειστικά ως θέμα φορολογικής / λογιστικής τάξεως και όχι ως θέμα ουσίας αποδοχής της «επιστροφής».
Εάν δεν είναι αναγκαίο από οικονομικής απόψεως να γίνει η σχετική «πρόβλεψη» τότε η ασφαλής απάντηση θα ήταν να μην γίνει και να περιμένετε την έκδοση του πιστωτικού τιμολογίου αφού η ΠΟΛ δίνει την σχετική δυνατότητα. Τότε η έκδοση του πιστωτικού τιμολογίου θα πρέπει να γίνει με συγκεκριμένο τρόπο (επιφύλαξη κτλ). Εάν έχει οικονομικά οφέλη η «πρόβλεψη» τότε θα πρότεινα να γίνει σαφές ότι πρόκειται για φορολογική/ λογιστική τακτοποίηση σε σχέση με νόμιμη υποχρέωση και σε ουδεμία περίπτωση συνιστά αναγνώριση της οφειλής ή παραίτηση από τα ασκηθέντα ένδικα μέσα. Αυτό θα μπορούσε να γίνει με μια εγγραφή στα λογιστικά βιβλία ή με ένα πρακτικό του Διοικητικού Συμβουλίου έτσι ώστε να τεκμηριωθεί σαφώς η πρόθεση της εταιρείας κατά την κατάρτιση της «προβλέψεως».
Ο Πρόεδρος                               Ο Γεν. Γραμματέας
Δρ Γεώργιος Βουγιούκας             Ιωάννης Καραμηνάς
         Ιατρός Ακτινολόγος                          Βιοχημικός                     

Η κυβέρνηση “κυνηγάει” έναν στόχο που έχει επιτευχθεί στα γενόσημα!

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του ΙΟΒΕ, η χρήση γενοσήμων και “off patent¨” στην Ελλάδα ήταν 61,8% στο τέλος του 2013, όταν ο εθνικός...στόχος έχει τεθεί στο 60%!

Πολλά ερωτήματα προκαλούν οι διαδοχικές εξαγγελίες από την πλευρά του υπουργείου Υγείας και η λήψη σειράς μέτρων, με στόχο να φτάσει η χρήση των γενοσήμων φαρμάκων στο 60%.
Πρόκειται για τα σκευάσματα που είναι ουσιωδώς όμοια με τα πρωτότυπα των οποίων η πατέντα προστασίας έχε λήξει.
Με τη λήξη της πατέντας, μία εταιρεία μπορεί να αντιγράψει το φάρμακο μίας άλλης και να το διαθέσει ελεύθερα στην αγορά.
Λόγω της έλλειψης κόστους έρευνας και ανάπτυξης, οι τιμές των γενοσήμων (αντιγράφων) φαρμάκων είναι σημαντικά πιο χαμηλές από τις αντίστοιχες των πρωτοτύπων.
Γι΄ αυτό το λόγο, στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες η διείσδυση των γενοσήμων ξεπερνούν το 70% και σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν το 90%.
Το υπουργείο Υγείας “καταγγέλλει” ότι η χρήση γενοσήμων στην Ελλάδα είναι μόλις 20%, με αποτέλεσμα να επιβαρυνόμαστε οικονομικά ως χώρα.
Δεν υπολογίζει, όμως, την κατανάλωση πρώην πρωτοτύπων φαρμάκων, τα οποία έχουν χάσει την πατέντα προστασίας (off patent) και πωλούνται σε πολύ χαμηλότερες τιμές.
Τα φάρμακα αυτά είναι εγνωσμένης αποτελεσματικότητας και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες περιλαμβάνονται στα γενόσημα.
Τα ποσοστά, δηλαδή, 70% και 90% που καταγράφονται στην Ευρώπη, περιλαμβάνουν τα αντίγραφα σκευάσματα (γενόσημα ή generics) και τα φάρμακα εκτός πατέντας προστασίας (off patent).
Σύμφωνα με στοιχεία του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), τα οποία δόθηκαν τον Ιούλιο του 2014, η χρήση γενοσήμων και “off patent¨” στην Ελλάδα ήταν 61,8% στο τέλος του 2013 (μέτρηση σε συσκευασίες και όχι σε αξίες).
Ο “στόχος”, δηλαδή, που έχει τεθεί από την κυβέρνηση και την τρόικα έχει επιτευχθεί προ πολλού...

Πρωτότυπα

Από τα ίδια στοιχεία, δε, προκύπτει ότι η χρήση πρωτοτύπων φαρμάκων στην Ελλάδα είναι 11,6%.
Το αντίστοιχο ποσοστό είναι 9,3% στην Ισπανία, 10,9% στη Γαλλία και 8,4% στην Ιταλία.
Σχολιάζοντας τα στοιχεία, οι ειδικοί του ΙΟΒΕ επισημαίνουν ότι η διείσδυση των προστατευόμενων φαρμάκων (πρωτότυπα) βρίσκεται σε ποσοστό υψηλότερο από τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές, εξαιτίας των χαμηλών τιμών των εν λόγω προϊόντων.
Με τις μειώσεις τιμών που έχουν συντελεστεί τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα έχει πράγματι τα φθηνότερα πρωτότυπα σκευάσματα (περίπου κατά 50%).
Δεν ισχύει, όμως, το ίδιο με τα γενόσημα, οι τιμές των οποίων δεν απέχουν σημαντικά από τις τιμές των φαρμάκων που έχουν χάσει την προστασία της πατέντας (off patent)...
Δ.Κ./iatronet.gr

Σχέδιο Νόμου σύστασης Εταιρείας Συστήματος Αμοιβών Νοσοκομείων ΑΕ (Ε.Σ.Α.Ν. ΑΕ) και άλλα οργανωτικά θέματα.

Δείτε το Σχέδιο Νόμου: ΕΔΩ

Δείτε το σ/ν για την Εταιρεία Συστήματος Αμοιβών Νοσοκομείων.

Νέα εποχή για το Εθνικό Σύστημα Υγείας ξεκινά με το σύστημα αμοιβών νοσοκομείων. Τα νοσήλια επανακαθορίζονται μέσα από ένα σύστημα αμοιβών νοσοκομείων και το όλο εγχείρημα αναμένεται να διαρκέσει περίπου 2,5 χρόνια.
Η πιλοτική εφαρμογή θα ξεκινήσει το 2015 και υπεύθυνη του προγράμματος θα είναι η Εταιρεία Συστήματος Αμοιβών Νοσοκομείων που συστήνεται με νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας που έχει κατατεθεί στη Βουλή.
Η Εταιρεία αυτή με κύριο μέτοχο το δημόσιο, θα εξελιχθεί σε ένα μικρό υπουργείο, καθώς οι αρμοδιότητες της θα εκτείνονται στα δημόσια νοσοκομεία, τις ιδιωτικές κλινικές και τον ΕΟΠΥΥ.
Με τις προωθούμενες διατάξεις θεσπίζεται υποχρέωση για αποστολή των στοιχείων των ιατρικών φακέλων των ασθενών από τα δημόσια νοσοκομεία και τις ιδιωτικές κλινικές στην ΕΣΑΝ ΑΕ (Εταιρεία Συστήματος Αμοιβών Νοσοκομείων ΑΕ), καθώς και υποχρέωση αποστολής αρχείων κόστους νοσηλείας ασθενών από τα δημόσια νοσοκομεία.
Η ΕΣΑΝ ΑΕ θα έχει πόρους από τις υπηρεσίες που θα προσφέρει στον ΕΟΠΥΥ, τα δημόσια νοσοκομεία και τις ιδιωτικές κλινικές.
Μ' άλλα λόγια, θα λειτουργεί σε ανταποδοτική βάση και θα κάνει μελέτες ανάπτυξης και κοστολόγησης επί τη βάσει «διεθνώς αναγνωρισμένων συστημάτων αμοιβών (GRS) διαγνωστικά ομογενών ομάδων».
Δηλαδή ο ασθενής και η κάλυψη της δαπάνης για την νοσηλεία του δεν θα αντιμετωπίζεται με βάση της ανάγκες της ασθένειάς του αλλά με βάση κάποια γενικευμένα διεθνή πρότυπα, που μπορεί και να προσκρούουν στην επιστημονική προσέγγιση των λειτουργών και των επιστημόνων της υγείας.
Δείτε το νομοσχέδιο για τη σύσταση της Εταιρείας Συστήματος Αμοιβών Νοσοκομείων
Πηγή: http://www.onmed.gr/ygeia-politiki

Ο ΙΣΑ ζητά την άμεση τροποποίηση των υπουργικών αποφάσεων σχετικά με τα μέτρα ελέγχου συνταγογράφησης και εκτέλεσης εργαστηριακών εξετάσεων και το rebate.

Προς τον
κο. Μάκη Βορίδη
Υπουργό Υγείας
οδός Αριστοτέλους αρ.17
Αθήνα, 20.08.2014
ΘΕΜΑ: «Ο ΙΣΑ ζητά την άμεση τροποποίηση των υπουργικών αποφάσεων σχετικά με τα μέτρα ελέγχου συνταγογράφησης και εκτέλεσης εργαστηριακών εξετάσεων και το rebate»
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Δυνάμει των υπ’ αριθμ. Υ9/οικ.70521/2014 (ΦΕΚ Β’2243/18.18.2014) και Υ9/οικ.70522/2014 (ΦΕΚ Β' 2247/18-08-2014) Υπουργικών Αποφάσεων, καθορίστηκαν αφενός τα μέτρα ελέγχου συνταγογράφησης και εκτέλεσης των εργαστηριακών εξετάσεων και αφετέρου η διαδικασία απόδοσης του ποσού «επιστροφής» rebate αντίστοιχα, για τους εργαστηριακούς και κλινικοεργαστηριακούς γιατρούς. Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών επί των οριζόμενων στις ανωτέρω Υπουργικές Αποφάσεις, οφείλει να επισημάνει τα κάτωθι:
1) Αναφορικά με την κατηγορία των εργαστηριακών γιατρών που αναφέρεται στην υπ΄ αριθμ. Υ9/οικ.70522/2014 Υ.Α. (ΚΑΕ 0671.01 – Ομάδα Β1), το ποσοστό του rebate εφαρμόζεται από το ποσό των 500 ευρώ της μηνιαίας δαπάνης των διαγνωστικών εργαστηρίων. Το ποσό αυτό αποτελεί μια πολύ χαμηλή βάση εφαρμογής του rebate και έχει ως άμεσο αποτέλεσμα να πλήττονται τα διαγνωστικά εργαστήρια τα οποία δεν δύνανται να πραγματοποιήσουν υψηλό μηνιαίο τζίρο και κατά συνέπεια δεν θα έχουν και την δυνατότητα πληρωμής. Οι εργαστηριακοί γιατροί με μικρότερα εισοδήματα θα βρεθούν ουσιαστικά «στο μάτι του κυκλώνα», μη έχοντας δυνατότητα επιβίωσης του εργαστηριού τους.
Ως εκ τούτου επιβάλλεται η διόρθωση προς τα επάνω του αρχικού ποσού επιβολής του rebate (από τα 2.500 € και άνω), στα πλαίσια της ισονομίας και της προστασίας των εργαστηριακών ιατρών που μάχονται για να διατηρήσουν το ιδιωτικό τους εργαστήριο στις σημερινές αντίξοες συνθήκες.
2) Όσον αφορά την κατηγορία των λεγόμενων κλινικοεργαστηριακών ειδικοτήτων (καρδιολόγοι, γαστρεντερολόγοι, κλπ) που αναφέρεται στην υπ΄ αριθμ. Υ9/οικ.70522/2014 Υ.Α. (ΚΑΕ 0671.01 – Ομάδα Β2), επιβάλλεται για πρώτη φορά ποσοστό rebate για ποσά από 1.001 ευρώ και άνω αγγίζοντας μάλιστα το 60% του ποσοστού επιβολής, το οποίο είναι δυσανάλογο με το αντίστοιχο rebate των εργαστηριακών ιατρών. Στο ανωτέρω όμως πρέπει να ληφθεί υπόψη και το ποσοστό αποζημίωσης των ανωτέρω γιατρών για τις εξετάσεις αυτοπαραπομπής, το οποίο ανέρχεται στο 60% από το πρώτο ευρώ, όπως ορίζεται στην υπ΄ αριθμ. Υ9/οικ.70521/2014 Υ.Α. (άρθρο 3 παρ.4).
Κατά συνέπεια στους κλινικοεργαστηριακούς γιατρούς, θα επιβάλλεται ουσιαστικά τελικό rebate πάνω από 70-80%, καθώς για 2.000 ευρώ μηνιαίο τζίρο εργαστηριακών εξετάσεων επί παραδείγματι, το rebate (εφαρμόζοντας τα ανωτέρω) θα φθάνει το 70%. Αν στα ανωτέρω συμπεριλάβουμε και την παρακράτηση φόρου και λοιπών κρατήσεων που φτάνουν το 23%, είναι δεδομένο ότι ο γιατρός στο τέλος θα πληρώνει ο ίδιος προκειμένου να εξετάσει έναν ασθενή!
Συνεπεία των ανωτέρω θα πρέπει να επανέλθει το προϊσχύον ποσοστό αποζημίωσης για τις εξετάσεις αυτοπαραπομπής των κλινικοεργαστηριακών ιατρών, ήτοι 70% και για ποσά άνω των 1.500 ευρώ, διαφορετικά οι γιατροί θα οδηγηθούν σε υποχρεωτικό λουκέτο των ιατρείων τους!
3) Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι το προβλεφθέν ετήσιο ορίο δαπάνης για το Νομό Αττικής είναι δυσανάλογο του πληθυσμού του και του μεγέθους του, ιδίως αν συνυπολογισθούν και οι ασθενείς που μεταβαίνουν στην Αττική από άλλους νομούς για την πραγματοποίηση εξειδικευμένων εξετάσεων.
4) Περαιτέρω οφείλει να διευκρινισθεί η τελευταία παράγραφος του άρθρου 2 της υπ΄αριθμ. Υ9/οικ.70521/2014 Υ.Α. αναφορικά με την δυνατότητα συνταγογράφησης και εκτέλεσης διαγνωστικών εξετάσεων μετά την υπέρβαση του ατομικού ορίου ανά πάροχο.
Τέλος οφείλουμε να επισημάνουμε το γεγονός ότι οι κατευθυντήριες οδηγίες που αναφέρονται στην Υπουργική Απόφαση με αριθμό Υ9/οικ.70521/2014, ουδεμία σχέση έχουν με τις οδηγίες συνταγογράφησης διαγνωστικών εξετάσεων τις οποίες συνέταξαν και παρέδωσαν στην προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, οι επαγγελματικές και επιστημονικές ενώσεις δια μέσου του Π.Ι.Σ.
Κύριε Υπουργέ, οι ανωτέρω επισημάνσεις είναι καίριες και ουσιαστικές, η δε διόρθωσή τους επιβάλλεται να πραγματοποιηθεί άμεσα προκειμένου να μην υποστούν οι γιατροί ακόμα μια υπέρμετρη αδικία και τελικώς οδηγηθούν σε αφανισμό!
Προσβλέπουμε στην κατανόηση από πλευράς σας των ανωτέρω και στις άμεσες ενέργειες σας.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ           Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γ. ΠΑΤΟΥΛΗΣ          ΕΥΣΤ. ΤΣΟΥΚΑΛΟΣ

«Ξεσκονίζουν» πτυχία και δικαιολογητικά γιατρών κι εργαζομένων στο ΕΣΥ.

Γιατρός αρνείται να υποβάλει το πτυχίο του, ενώ σε άλλη περίπτωση ζητά πίστωση χρόνου για να το παραδώσει - Συνολικά θα ελεγχθούν διεξοδικά 3.000 γιατροί - Το 25% των γιατρών στην 1η ΥΠΕ της Αττικής δεν έχει προσκομίσει πτυχίο Ιατρικής.

«Eίσαι γιατρός; Το πτυχίο σου!». Η...παραλλαγή της δημοφιλούς προ 20ετίας καμπάνιας του υπουργείου Οικονομικών «Αγαπάς την Ελλάδα; Απόδειξη!» θα είναι το μότο του υπουργείου Υγείας το φθινόπωρο.
Στο ερώτημα θα κληθούν να απαντήσουν εμπράκτως -προσκομίζοντας το πτυχίο τους- σε πρώτη φάση οι περίπου 3.000 γιατροί του πρώην ΙΚΑ που εντάχθηκαν στο ΕΣΥ είτε σε δημόσια νοσοκομεία είτε σε Κέντρα Υγείας και δομές του Πρωτοβάθμιου Εθνικού Δικτύου Υγείας (ΠΕΔΥ). Τον επόμενο μήνα οι Yγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) θα αρχίσουν να αποστέλλουν τις ειδοποιήσεις προς τους γιατρούς και θα τους ζητούν να προσκομίσουν πτυχίο Ιατρικής και μια σειρά άλλων εγγράφων μέσα σε διάστημα 20 ημερών.
Ο έλεγχος των τίτλων σπουδών των γιατρών του πρώην ΙΚΑ – προϋπόθεση που θέτει ο νόμος για την αξιολόγησή τους εντός του ΕΣΥ- ο οποίος διενεργείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες των διοικήσεων των νοσοκομείων και των ΥΠΕ αποκάλυψε πολλούς «πάσχοντες» αλλά και άδειους υπηρεσιακούς φακέλους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην 1η ΥΠΕ της Αττικής (έχει στην αρμοδιότητά της πλέον τον μεγαλύτερο αριθμό γιατρών των πρώην μονάδων ΙΚΑ, περί τους 1.000 γιατρούς), το 25% των γιατρών δεν έχει προσκομίσει πτυχίο Ιατρικής σχολής.
Απλό βιογραφικό έχει προσκομίσει, όπως αποδείχτηκε, γιατρός καρδιολόγος του πρώην ΙΚΑ που πλέον έχει ενταχθεί σε κλινική μεγάλου νοσοκομείου της Βορειοανατολικής Αττικής – ο γιατρός όμως αρνείται να προσκομίσει το πτυχίο που υποστηρίζει ότι έχει από Ιταλικό Πανεπιστήμιο, καθώς και την αναγνώριση μέσω ΔΙΚΑΤΣΑ. Άλλος συνάδελφος του, εργαστηριακός γιατρός σε μεγάλο παιδιατρικό νοσοκομείο ζητεί συνεχώς νέα πίστωση χρόνου προκειμένου να προσκομίσει το δικό του πτυχίο Ιατρικής καθώς δειγματοληπτικός έλεγχος του γραφείου προσωπικού αποκάλυψε άδειο υπηρεσιακό φάκελο. Στο μικροσκόπιο βρίσκονται και αρκετοί φάκελοι των γιατρών που εντάχθηκαν στο ογκολογικό νοσοκομείο «Άγιος Σάββας» από το όμορο θεραπευτήριο του ΙΚΑ.
Άλλωστε, τα αποτελέσματα των δειγματοληπτικών ελέγχων όπου έχουν διενεργηθεί σε νοσοκομεία της χώρας δεν αφήνουν άλλη επιλογή: προσφάτως εντοπίστηκε νοσηλεύτρια στο νοσοκομείο Κομοτηνής με πλαστό πτυχίο νοσηλευτικής (για την ακρίβεια ήταν της ξαδέλφης της), ενώ συνάδελφοί της στο Πανεπιστημιακό Λάρισας διαπιστώθηκε ότι είχαν πλαστογραφήσει το πτυχίο τους, «προσθέτοντας» δύο μονάδες στη βαθμολογία ώστε να διεκδικήσουν προαγωγή.

Τυπικός και ουσιαστικός ο έλεγχος του φακέλου κάθε γιατρού.

Στελέχη της 1ης ΥΠΕ, που ελέγχουν τους φακέλους των γιατρών, αναφέρουν πως η έλλειψη πτυχίου δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην ότι αυτό δεν υπάρχει, ωστόσο θέτει σε λειτουργία μια πρωτόγνωρη διαδικασία για τη δημόσια διοίκηση: τον έλεγχο των πιστοποιητικών και λοιπών εγγράφων όλων όσοι απασχολούνται σε νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, μονάδες του ΠΕΔΥ. Και αυτό διότι βάσει της νομοθεσίας που ίσχυε για την πρόσληψή τους, όπως εξηγούν στελέχη του υπουργείου, οι γιατροί του ΙΚΑ προσκόμιζαν απλώς το βιογραφικό τους στο οποίο ανέφεραν και τους τίτλους που είχαν.
Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, όμως, πλέον ο φάκελος κάθε γιατρού πρέπει να περιλαμβάνει αντίγραφο πτυχίου, άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από τον οικείο Ιατρικό Σύλλογο, τίτλο ιατρικής ειδικότητας, βιογραφικό και όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές του γιατρού. Ωστόσο, οι φάκελοι που έχουν ελεγχθεί όχι μόνο δεν περιέχουν πτυχίο Ιατρικής αλλά ούτε και άδεια ασκήσεως επαγγέλματος σε πολλές περιπτώσεις. Στις περιπτώσεις που ενημερώθηκαν οι γιατροί προφορικά για το «προβληματικό» περιεχόμενο του φακέλου τους, η κατάσταση δεν διαφοροποιούνταν σημαντικά. «Υπάρχει τίτλος ειδικότητας και ζητάτε πτυχίο Ιατρικής;» εξανίσταντο ορισμένοι εξ αυτών, στις τηλεφωνικές οχλήσεις των υπαλλήλων που έχουν αναλάβει τον τυπικό έλεγχο των φακέλων σε ό,τι αφορά τα έγγραφα που απαιτούνται για να θεωρηθεί πλήρης - και όχι στον ουσιαστικό έλεγχο που θα ακολουθήσει επί της νόμιμης έκδοσης του εγγράφου.
Βεβαίως, αυτό δεν θεωρείται επιχείρημα όπως ενδεχομένως γινόταν μέχρι πρότινος. Οι εντολές που έχουν πάρει αρμοδίως οι διευθύνσεις προσωπικού κάθε νοσοκομείου, ΥΠΕ, εποπτευόμενου φορέα κα αναφορικά με τον έλεγχο είναι ξεκάθαρες: σε πρώτη φάση ελέγχεται η πληρότητα του φακέλου, στη συνέχεια η γνησιότητα των εγγράφων μέσω της επικοινωνίας με το Πανεπιστήμιο (αν πρόκειται για πτυχίο), το νοσοκομείο (για ειδικότητα), τον Ιατρικό Σύλλογο (αν πρόκειται για άδεια ασκήσεως επαγγέλματος) κοκ.

Γλωσσομαθείς οι διοικητικοί εργαζόμενοι του ΕΣΥ.

Εκτός από τους λειτουργούς του Ιπποκράτη στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών αρχών έχουν μπει και άλλοι επαγγελματίες υγείας, όπως νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό, καθώς και οι διοικητικοί υπάλληλοι του ΕΣΥ. Σε ό,τι αφορά τους τελευταίους τα στοιχεία δείχνουν ότι μπορούν να διεκδικήσουν με αξιώσεις τα «αρνητικά» πρωτεία στους πλαστούς τίτλους γλωσσομάθειας! Μεγάλο ποσοστό υπαλλήλων αποδείχτηκε ότι διέθετε τουλάχιστον δύο...πλαστά πτυχία ξένων γλωσσών – τα οποία βεβαίως «μεταφράζονταν» σε σημαντικά επιδόματα στο βασικό μισθό. Κάποιοι ακόμη πιο γλωσσομαθείς είχαν προσκομίσει και τρία πτυχία ξένων γλωσσών.
Σημαντικός αριθμός εργαζομένων στις διοικητικές υπηρεσίες του ΕΣΥ διέθετε επίσης πλαστό τίτλο ECDL, τη βεβαίωση που πιστοποιεί γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών – μια βεβαίωση που μαζί με το πτυχίο γνώσης της Αγγλικής γλώσσας αποτελούσαν τα…διαβατήρια για το Δημόσιο τη δεκαετία του 1990 ενώ στον ήδη εργαζόμενο δημόσιο υπάλληλο πρόσθεταν μόρια σημαντικά για την ανέλιξή του και την αμοιβή του.
Οι υπάλληλοι με «προβληματικά» έγγραφα καλούνται σε απολογία και υποβάλλουν υπομνήματα. Οι αποφάσεις της διοίκησης κάθε νοσοκομείου κοινοποιούνται στο υπουργείο Υγείας. Σε περιπτώσεις πλαστού πτυχίου που συνδέεται με την πρόσληψη πχ γιατρού, νοσηλευτή, λογιστή κοκ υπογράφεται η απόλυση του υπαλλήλου, ενώ η υπόθεση διαβιβάζεται και στην εισαγγελία, καθώς υπάρχει και ποινικό μέρος (απάτη, πλαστογραφία). Επίσης το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης παρεμβαίνει διεκδικώντας και επιστροφή των μισθών που έχουν καταβληθεί. Η τελευταία διαδικασία ακολουθείται και σε ό,τι αφορά τα επιδόματα που έχουν λάβει οι υπάλληλοι για τη γλωσσομάθειά τους ή το χειρισμό Η/Υ.
Πηγή: Παναγιώτα Καρλατήρα/protothema.gr

Η δαπάνη στα 2 δις ευρώ & η φαρμακοβιομηχανία ενωμένη ζητά επιπλέον 200 εκατ. ευρώ.

Νέο «χαστούκι» αναμένει τους ασθενείς για το επόμενο διάστημα, καθώς σύμφωνα με υπουργική απόφαση του Μάκη Βορίδη που δημοσιεύθηκε και σε ΦΕΚ (2243 / 18.8.2014, το ίδιο που αφορά στο πλαφόν των διαγνωστικών εξετάσεων) η φαρμακευτική δαπάνη του ΕΟΠΥΥ για το τρέχον έτος αλλά και για το 2015, ανέρχεται στα 2 δις ευρώ.
Το ποσό αυτό, περιλαμβάνει και τον ΦΠΑ ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι περιλαμβάνει επίσης τόσο την δαπάνη για τα εμβόλια, τους ορούς και τα παράγωγα αίματος, όσο και την δαπάνη για τους ανασφάλιστους.
Είναι φανερό πλέον, ότι οι ασθενείς, θα βρεθούν για ακόμη μία φορά αντιμέτωποι με έναν κουτσουρεμένο προϋπολογισμό, ο οποίος θα πρέπει να μοιραστεί και στις ευπαθείς κοινωνικά εκείνες ομάδες, που έχουν απωλέσει την ασφαλιστική τους κάλυψη και που είναι οι ανασφάλιστοι, οι οποίοι αυξάνονται, με την ανεργία να καταγράφει διαρκώς αυξητικές τάσεις (πάνω από 27%) και να μην δείχνει σημάδια βελτίωσης.
Ήδη οι εκπρόσωποι της φαρμακοβιομηχανίας (ΣΦΕΕ και ΠΕΦ)έχουν ζητήσει την αύξηση της δαπάνης κατά 200 εκατ. ευρώ επιπλέον (η δαπάνη δηλαδή να φθάσει τα 2,2 δισ ευρώ), καθώς όπως τονίζουν το ποσό αυτό, είναι η ελάχιστη κατά κεφαλή δαπάνη στην Ευρώπη και δεν μπορούμε να πέσουμε κάτω από το ευρωπαικό αυτό όριο. Αναμένουν δε με αγωνία, την συνάντηση με τον υπουργό Υγείας κ. Μάκη Βορίδη στις προσεχείς εβδομάδες.
Επίσης αυτό που ζητούν είναι να διαχωρισθούν τα ΦΥΚ (Φάρμακα υψηλού κόστους) από τον προϋπολογισμό της συνολικής φαρμακευτικής δαπάνης των 2 δις ευρώ. Ζητάμε ξεχωριστό προϋπολογισμό, τονίζουν στελέχη της ΠΕΦ υποστηρίζοντας, ότι οι επιχειρήσεις μέλη της Ένωσης, δεν προτίθενται να πληρώσουν επιπλέον clawback εξαιτίας των ΦΥΚ. Να σημειωθεί ότι η δαπάνη των Φαρμάκων Υψηλού Κόστους στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ εξελίσσεται με ρυθμό 20%, την ώρα που ο τζίρος των ιδιωτικών φαρμακείων πέφτει κατά 17%.
Οι εκπρόσωποι των φαρμακευτικών επιχειρήσεων εδώ και καιρό ζητούν επιμόνως την αύξηση της φαρμακευτικής δαπάνης, κάνοντας λόγο για πρόβλημα ανθρωπιστικής κρίσης. Δεν είναι δυνατόν η Ελλάδα να υπολείπεται πάντα της Ευρώπης, αναφέρουν, και ειδικά όταν μιλάμε για ένα τόσο σοβαρό και ευαίσθητο ζήτημα που είναι η πρόσβαση σε αναγκαίες θεραπείες των ασθενών και κυρίως των χρονίως πασχόντων.
Πηγή: http://www.onmed.gr/farmako

Στο ναδίρ η χρηματοδότηση των Δημοσίων Νοσοκομείων! Πόσο έπεσε η δαπάνη στο ΕΣΥ το 2014;

Μέρα με τη μέρα, χρόνο με το χρόνο όλο και λιγότερα χρήματα διαθέτει ο κρατικός κορβανάς για τη λειτουργία των νοσοκομείων.
Οι δαπάνες μήνα με το μήνα μειώνονται και δεν είναι τυχαίο ότι οι εργαζόμενοι και οι γιατροί διαμαρτύρονται ότι δεν έχουν πια ούτε τα βασικά υλικά στη διάθεσή τους. Οι ασθενείς αναζητούν ακόμη και βασικό υγειονομικό υλικό στα γειτονικά φαρμακεία ενώ κάποιοι φέρνουν ακόμη και σεντόνια από το σπίτι τους.
Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι οι καταγγελλίες των εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία.
Όπως αναφέρουνσ ε σχετική τους δήλωση ''οι λειτουργικές δαπάνες φέτος είναι μειωμένες πάνω από 50% σε σχέση με το έτος 2010. Οι δυσχέρειες είναι εμφανείς στη παροχή των υπηρεσιών αφού στέρεψε το υγειονομικό και φαρμακευτικό υλικό''
Άλλωστε την τραγική κατάσταση στο ΕΣΥ επεσήμανε πρόσφατα και ο εντεταλμένος του Γερμανικού Υπουργείου Υγείας για την παρακολούθηση των μεταρρυθμίσεων στον τομέα της Υγείας στην Ελλάδα Βόλφγκανγκ Τσέλερ.
Είναι ενδεικτικό ότι με βάση τα επίσημα αποτελέσματα των Οικονομικών δεικτών, το 2014 σε σύγκριση με το 2013 έχουμε συνεχιζόμενη μείωση των δαπανών αγαθών - πρώτων και
βοηθητικών υλών αλλά και υπηρεσιών, στο σύνολο των Νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ.
Αναλυτικότερα:
•Μείωση δαπανών στο Ε.Σ.Υ. κατά 9% το 1ο 3μηνο του 2014 σε σχέση με το 1ο 3μηνο του 2013
•Μείωση δαπανών των τεσσάρων (4) κατηγοριών (Φάρμακο, Υγειονομικό & Ορθοπεδικό Υλικό, Αντιδραστήρια) κατά 12,22%
•Μείωση δαπανών για αγορά υπηρεσιών κατά 4,35%
Και δεν είναι μόνο τα κουρέματα. Τα νοσοκομεία χρωστούν σε προμηθευτές και παρόχους καθώς σύμφωνα με τα αποτελέσματα των Οικονομικών Υποχρεώσεων προς τρίτους:
•Οι Ανεξόφλητες Υποχρεώσεις προς τρίτους, μέχρι 31.03.2014 ήταν 1,3δις€
•Οι Ληξιπρόθεσμες Υποχρεώσεις προς τρίτους, μέχρι και 31.03.2014, ήταν 950εκ€.
Πηγή: iatropedia.gr